- PalmaFolk, cultura d’arrel
La Setmana de Cultura Popular i Tradicional aterra a Palma aquest cap de setmana, i ho fa amb la intenció de difondre la cultura d’arrel. L’artista Joana Gomila ens proposa Folk Souvenir, un concert que viatja pels ecos de la música popular de Mallorca amb sonoritats salvatges el proper divendres 11 al Teatre Mar i Terra. L’endemà, a partir de les 19.30 Sa Feixina acullirà la Fira de Productes de la Terra i el concert dels Grollers de sa Factoria amb el grup revelació Roba Estesa fusionaran rumba, cançó d’autor i folk. Més informació: http://www.palmacultura.cat/
- Notes musicals de...
- Biel Alimanya & The Folsom Rockers. Sa Pobla acull aquest dissabte un homenatge a un dels estils més influents de la història de la música: el rock’n’roll. La veu de Biel Alimanya, la guitarra de Pep Amengual i el contrabaix d’Òscar Collboni interpretaran les llegendes de Jimmy Wages, Carl Perkins, Roy Orbison o Johnny Cash. Dissabte 12 de novembre, 21h. Espai Sa Congregació (Sa Pobla).
- Trampa Vs Músics. Improvisació teatral i música en directe. Aquesta és la fòrmula màgica que et proposa la Sala Trampa amb aquest espectacle on els músics fan la banda sonora, mentre els Trampa improvisen teatre sobre el que toquin. Divendres 11 i dissabte 12 de novembre, 20h. Sala Trampa.
- Orquestra Simfònica a Manacor. Joji Hattori dirigeix aquest concert de l’Orquestra Simfònica Illes Balears on el violinista Ziyu He, guanyador del concurs Yehudi Menuhin, intervé com a solista. El programa es composa del Concert nº1 per violí, de Niccolo Paganini; Idilio Sigfrido, de Richard Wagner; i Der Rosenkavalier Suite, de Richard Strauss. Divendres 11 de novembre, 20h. Auditori de Manacor.
- Xerrades (inter)culturals
- Jornades: La musulmana, una cultura mallorquina. El Consell de Mallorca organitza aquestes jornades per abordar els contrasts culturals del nostre temps a Balears, la regió d’Europa que més ha crescut en els darrers 15 anys i on s’hi parlen un centenar de llengües. Tant divendres com dissabte, l’edifici de La Misericòrdia acollirà diverses xerrades on apropar-nos a la problemàtica de la convivència de cultures a Mallorca. Més informació: www.conselldemallorca.net
- Salut i teatre!
- L’home més fascinant del món. La companyia Marino e Marini presenta la primera pel·lícula en 4D de la història, una tecnologia que traspassa les fronteres de la realitat. A L'home més fascinant del món, Marino e Marini repassen la vida de Jimmo Crocetti, un geni capaç de cantar en més de 100 llengües i que ha guanyat les 24 hores de Le Mans en només 16 hores. Divendres 11, dissabte 12 i diumenge 13 de novembre, 20h. Auditòrium de Palma.
- Constructius. Dos obrers il·lustrats ens conviden a (re)pensar qüestions universals mentre busquen respostes al buit ètic que envolta l’ésser humà a través d’un humor desbordant d’humanitat. Collado i Steiner són els creados d’aquest manifest crític contra l’esterilitat de l’arquitectura moderna. Divendres 11 i dissabte 12 de novembre, 20h. Teatre Principal de Palma.
- Port Arthur. Un home ha estat detingut, acusat de provocar un crim terrible. Ell no recorda res. Dos inspectors de policia li fan preguntes. Avui tenen l’última oportunitat per aconseguir que confessi. Volen realment que faci memòria? O potser volen simplement que signi una declaració que l’inculpi? Jordi Casanova recull l’interrogatori real que tinguè lloc l’any 1996 a Austràlia. Dissabte 12 de novembre, 20h. Teatre de Manacor.
- Ball, ball... i més ball!
- Aires Mallorquins + Aires Sollerics. Ballada popular enmarcada dins les activitats del PalmaFolk. Diumenge 13, 11.00. Passeig del Born/Sa Feixina.
- DanZinema. El CineCiutat rep les tropes balladores de DanZinema el proper diumenge 13 de novembre, que encén motors a ritme de swing matinal en un especial que conjugarà cinema, ball i el swing & balcan circus de La Xaranga del Xubec. Més informació: www.cineciutat.org
- Fira d’artesania de Pollença
La XXXIII Fira d'artesania torna al poble de Costa i Llobera, que oferirà durant tot el cap de setmana diverses activitats: des de taller d’elaboració de fones fins Cervesàrium Pollença, passant per exposicions, mostra de gegants, Fira Ecològica o contacontes interculturals. També hi ha espai per als els espectacles, on destaca el premiat Vincles, del Circ Bover, el dissabte 12 al Claustre de Santo Domingo. Més informació: www.ajpollenca.net
- Aires eivissencs
- Festival de l’Humor d’Eivissa. La setena edició del festival de les rialles torna a Eivissa aquest cap de setmana al Centre Cultural Can Ventosa (Eivissa), amb monòlegs d’autèntics mags de la comèdia com Luis Piedrahita, Agustín ‘El Casta’ o José Botó.
- ‘Jamais de la vie’. El CineClub francès proposa el visionat d’aquest drama policíac firmat per Pierre Jolivet en què Franck, un vigilant de nit en un centre comercial, deixa passar la seva avorrida existència fins que, una nit, observa un fet estrany el despertarà de la seva indiferència. Dilluns 14 de novembre, 20h. Auditori Cas Serres (Eivissa)
- Solos. Les activitats enmarcades dins els Dissabtes Culturals de Sant Josep reben ‘Solos’, de la companyia Ymedio Teatro, un poètic espectacle per enriure’s de la vida adreçat a famílies. Dissabte 12 de novembre, Centre Cultural Can Jeroni (Sant Josep), 21h.
- Si ets per Formentera
- ‘15cm’. L’actor i guionista Raúl Artacho proposa una adaltació teatralitzada d’aquest conte de l’escriptor i poeta americà Charles Bukowski, un dels autors estrella de la Generació Beat. Divendres 11 de novembre, 20.30h. Casa des Poble de la Mola.
- ‘La gran A...ventura’. El clown Marcel Gros aterra aquest cap de setmana a Formentera amb aquest espectacle familiar on proposa una visita guiada pel seu univers particular: actuacions estelars de paper platejat, un mim, un flaquir, una camisa… Dissabte 12, 17.30h. Sala de Cultura (Cinema)
- A Menorca
- Tasta es Migjorn. Torna el mercat de gastronomia menorquina a la localitat del Migjorn, on al matí es presentarà el llibre de Bep Allès, es cuinarà amb Fra Roger i s’acabar’a amb un concert de Pele Punkatuor i Leonmanso. Dissabte 12 de novembre, Es Migjorn Gran.
- Concert Grup Filarmònic. En conmemoració del 100 anys del primer concert, el Grup Filarmònic de l’Ateneu de Maó celebra l’efemèrida interpretant obres de Bach, Haendel, Beethoven, Mozart i Brahms. Dissabte 12 de novembre, 19h. Teatre Principal de Maó.
- I la setmana que ve…
Inca ja està preparada per una cita ineludible: el Dijous Bo. El proper dijous 17 de novembre, uns 500 expositors i més de 150.000 persones es perdran pels carrers de la capital del Raiguer en el si de les activitats de la fira més esperada de la tardor. Mercat pagès, Fira de l’ensaïmada, xeremiers, oficis antics o concerts són només algunes de les propostes d’aquesta festa documentada des de 1543. Més informació: www.dijousbo.es