«Des de les l’entrada al Govern de Margalida Prohens el 6 de juliol de 2023, dia que es va conèixer que s’arxivava la declaració d’Impacte Ambiental del Megaparc Fotovoltaic, poc o gens s’ha sabut de la feina feta per les institucions de les Illes Balears en defensa de l’Espai Lliure Públic de Son Bonet», diuen des de la Plataforma Son Bonet Pulmó Verd (SBPV).
Des d’aquell moment la Plataforma SBPV ha continuat pressionant per dissenyar i oferir a AENA un projecte de bosc urbà com a alternativa que es dugués a terme des de l’Ajuntament de Marratxí, però a dia d’avui afirmen que «només tenim paraules, mentre que AENA va aconseguint viabilitat econòmica i administrativa per al polèmic projecte».
Des de SBPV reben «amb estupefacció i incredulitat» que «més de dos anys i mig després d’haver aconseguit amb l’acció política de la Plataforma i d’una gran multitud de forces polítiques tombar la declaració d’Interés Industrial del Projecte i d’haver aconseguit que s’arxivàs la Declaració d’Impacte Ambiental, i aconseguir mobilitzar tota una població durant més de sis anys, tornam enrere».
Aquesta tornada enrere constata «la inacció del Govern i Ajuntament de Marratxí, els quals segons pareix que han estat incapaços d’establir cap tipus de contacte o d’intermediació per intentar frenar el projecte».
També denuncien que «Som la Comunitat Autònoma més afectada per l’abús de poder d’AENA i per la seva posició estratègica dominant, que sumant la seva configuració semipública o semiprivada (segons es miri), la converteix, en una autèntica empresa depredadora de territori i amb tota seguretat l’empresa més contaminant de les Illes Balears» i afegeixen que «en sis anys ha mostrat un total menyspreu per les Balears, i les seves institucions, sense que cap tipus de mostra de diàleg».
I ara què?
Des de SBPV anuncien que seguiran lluitant per aconseguir aturar el projecte de Megaparc Fotovoltaic, i que en poques setmanes anunciaran més accions i mobilitzacions.
De moment han demanat audiència a la Presidenta del Govern, Marga Prohens i també a la Presidenta del Congrés dels Diputats, Francina Armengol.
