La llum del record. Desenes de persones han participat aquest dissabte migdia en un sentit homenatge a les víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista al Mur de la Memòria del Cementeri de Palma. L’acte, convocat per l’Associació Memòria de Mallorca, ha consistit en una lectura de noms simultània i amb una ofrena floral col·lectiva. «Volem explicar el significat del Mur de la Memòria i que totes aquelles persones que durant molts anys no han tengut un lloc on dipositar unes flors, puguin fer-lo», ha explicat Maria Antònia Oliver, presidenta de l’entitat.
La trobada, que ha comptat amb la presència de membres de l’esquerra a l’Ajuntament de Palma, enguany té una significació especial, donada la iniciativa de PP-Vox al Parlament de derogar la Llei de Memòria Democràtica. «Ens acusen a nosaltres de sectaris i nosaltres defensam els drets, veritat, justícia i reparació per a totes les víctimes, sense fer cap mena de distinció», ha remarcat Oliver.
Igualment, Oliver ha demanat al Govern que faci públics uns estudis sobre la Guerra Civil encarregats durant l'anterior legislatura. Així ho ha reclamat Memòria de Mallorca en l'última reunió de la Comissió de Memòria Democràtica que, segons ha criticat Oliver, s'ha reunit dues vegades en aquesta legislatura davant de les més de 70 de l’anterior.
També han denunciat amb «fermesa» la voluntat de PP i Vox de derogar la llei de memòria que, han remarcat Oliver, va ser fruit del consens i de la dignitat democràtica. La seva derogació, han advertit, suposaria un pas cap enrere «intolerable» en el reconeixement de les víctimes i en el compromís institucional amb els valors ètics i democràtics. Sigui com vulgui, aquest dissabte ha estat un dia de record i lluita amb un homenatge carregat de sentit i significació.
