La Sala Primera del Tribunal Suprem ha condemnat l'exsecretari general de la UGT, Lorenzo Bravo, a indemnitzar amb 6.000 euros al president del Govern en funcions i president del PP, José Ramón Bauzá, per atemptar al seu honor després de dir-li «porc» o «gilipolles».
La sentència de la Sala Civil del Tribunal Suprem revoca la sentència de l'Audiència Provincial, que va absoldre Bravo i argumenta que «la intromissió que el senyor Bauzá va patir en el seu dret a l'honor en ser qualificat de porc o 'gilipolles' no està justificada per l'exercici legítim de la llibertat d'expressió de Bravo».
En aquest sentit, la interlocutòria remarca que Bravo "no gaudeix d'un dret a insultar, fins i tot encara que el destinatari de l'insult ostenti un càrrec públic i els insults es realitzin en relació a polèmiques de caràcter polític o sindical".
En la decisió de la sentència es reflecteix que es condemna a Bravo a realitzar a càrrec seu la publicació d'una nota informativa en què es resumeixi la sentència en els diaris locals que van informar sobre les declaracions de l'exsecretari general «amb una rellevància similar a les notícies sobre les manifestacions que van constituir la intromissió il·legítima, així com a indemnitzar en 6.000 euros».
Cal destacar que, segons l'alt tribunal, les expressions de Bravo van constituir crítica política i estan emparades per la llibertat d'expressió, però en determinats extrems (com les paraules "porc" o "gilipolles") tenien «un contingut molt ofensiu que ha sobrepassat l'àmbit de la llibertat d'expressió "d'una manera que Bauzá no estava obligat» a suportar tot i la tolerància més gran exigible a les persones que ocupen un càrrec públic».
Així mateix, la sentència no fa extensiva la condemna al sindicat UGT, ja que la vulneració de l'honor de Bauzá va ser una actuació personal de Bravo i no es va fer en un comunicat o declaració institucional del sindicat.
Segons precisen fonts judicials, el Jutjat de Primera Instància número 4 de Palma, en primera instància, va desestimar la demanda de Bauzá com després va fer l'Audiència de Palma, decisió que ara ha estat revocada per la Sala Primera del Tribunal Suprem.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.