Conflicte lingüístic i educatiu
Les proves de català d’enguany baten rècords
De les dues convocatòries de gener i maig, la segona ha estat la de més èxit en demanda tant d'inscrits i presentats com d'aptes
Les convocatòries de gener i maig d'enguany de les proves de llengua catalana dels sis nivells per als certificats A2, B1, B2, C1, C2 i llenguatge administratiu, que ofereix i expedeix la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, han experimentat un notable increment en nombre tant d'inscrits (58,75%) com de presentats (57,42%), i d'aptes també, en una comparativa global de les dues convocatòries dels exàmens, respecte del nombre d'examinands inscrits i presentats el 2015.
De les dues convocatòries de gener i maig de 2016, segons ha explicat el Govern, la que ha experimentat major demanda respecte de l'any passat ha estat la segona, la de maig, amb un increment total d'inscrits del 73,09% i del 73,81% en el número final de presentats a les proves.
Segons les dades de l’Executiu, el total d'inscrits el maig va ser de 3.955, de 3.019 presentats, amb un total d'aptes que se situa en els 1.240 examinads. El nivell A2 és el que ha concentrat el major nombre d'aptes amb un total de 380.
En canvi, la comparativa de les convocatòries de gener també mostra una pujada tot si ser inferior, del 45,11% d'inscrits i del 40,68% de presentats. 3.484 foren els inscrits, amb 2.393 presentats i la xifra final d'aptes de 751 examinands.
També a Balears
- Mor un home després de provocar una crema controlada que ha acabat en un incendi forestal a Almallutx
- Sóller posa en marxa dia 27 la ZBE amb canvis circulatoris al centre
- Educació implantarà la titulació de ‘marger’
- Febrer amb aspecte d'agost a Sóller: una allau de turistes envaeix el centre
- FEIM reivindica el municipalisme per guanyar una incidència política decisiva

Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.