Terraferida denuncia que Airbnb ja arriba a oferir 10.495 places turístiques més que l'any passat
Dades de les places de lloguer oferides a Mallorca per Airbnb durant la segona quinzena d'aquest passat mes de juliol | Foto: Terraferida
Dinsairbnb i Terraferida han fet publiques aquest dissabte noves dades d'Airbnb a les Illes Balears. Segons han explicat les entitats, la multinacional ja ofereix 135.291 places turístiques, 10.495 més que fa 1 any. Sols 246 comercialitzadors manegen 90.248 places (el 66% del total) a les Illes. Els 16 comercialitzadors més importants arriben a gestionar 30.000 places (22% del total). Les dades estaran disponibles a la web www.dissidentbits.cat.
Segons ha explicat Terraferida, a Mallorca s'ofereixen 14.670 establiments que sumen un total de 92.573 places. A Eivissa 4453 places que sumen 27.297 places, a Menorca 2269 establiments i 12.824 places i a Formentera 519 establiments i 2597 places. L'única illa on baixa l'oferta de places via Airbnb és a Eivissa.
Les entitats han remarcat que dels 67 municipis que hi ha a les Illes l'oferta de places via Airbnb augmenta a 50 i baixa sols a 17. A Palma, «on l'oferta hauria d'haver baixat significativament en aplicació de la nova llei turística, Airbnb augmenta de manera notable la seva oferta, passant de les 5291 places a les 7238 (+1947)».
«A Ciutadella per exemple (que té una oferta tan gran com Palma) les places baixen (de 5569 a 5232) igual que a Maó, que baixen de les 1347 a les 1058. Més pronunciada és la baixada al municipi d'Eivissa, on es passa de les 6271 a les 5037 (-1237). El cas de Palma hauria de merèixer una profunda reflexió per part de les administracions», han assegurat les entitats.
Les entitats socials han assegurat, a més, que es tracta «d'un negoci cada dia més concentrat». «La família que ara fa lloguer vacacional té cada vegada manco pes i control dins aquest gran mercat. Les dades d'Airbnb mostren com molts dels grans comercialitzadors d'habitatges turístics n'ofereixen cada dia més, paral·lelament al creixement general de places», han afirmat.
També a Balears
- El canvi de circulació i la ZBE començaran dia 27 de febrer
- La prova pilot del porta a porta arranca dia 19 de gener al centre
- El sorteig d’hivern deixa 225.000 euros a Sóller amb un premi molt repartit
- Dos motoristes de 18 i 19 anys arrestats per robatori després de caure durant una persecució a Sóller
- Un dècim del primer premi d'El Niño es ven a Can Ximet

Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.