«Condemnam rotundament l'actuació policial i la violència policial que va rebre ella i altres companyes en el context d'una protesta pacífica contra la tauromàquia»

Aquest divendres, activistes s'han concentrat als Jutjats de l'Avinguda d'Alemanya per a donar suport a la jove detinguda aquest dijous en el marc de la concentració antitaurina contra la correguda de toros de Palma. La jove, que va ser detinguda de forma molt violenta per part de la Policia espanyola, ha estat retinguda i incomunicada fins aquest divendres al migdia.

«Condemnam rotundament l'actuació policial i la violència policial que va rebre ella i altres companyes. Ella va haver de ser atesa al metge ja que va ser una detenció molt violenta i altres companyes també han hagut d'anar al metge per això», han explicat des del grup de suport.

A més, han remarcat que va ser «en el context d'una protesta pacífica contra la tauromàquia i, una vegada més, un fort dispositiu policial totalment desmesurat per a les persones que hi havia, en protecció del que consideram un negoci denigrant, ja no només contra els animals, sinó contra la cultura, i que perpetua la caspa d'aquest país».

«La Policia va actuar aïllant part de les manifestants, traguent-les fora de la zona de concentració, basant-se sobretot en un perfil estètic. Un pic aïllades aquestes persones, sense previ avís, sense haver demanat res concret, varen carregar contra elles, de manera molt violenta», han denunciat.