El jurat del concurs d'avantprojectes arquitectònics per al desenvolupament del futur centre multiservei en els antics cinemes Metropolitan, en el barri de Pere Garau, s’ha reunit aquest divendres per a realitzar l'obertura de sobres i una primera valoració general de les 14 propostes presentades.
Presidit pel batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, el jurat està integrat també per representants de l'Ajuntament de Palma, associacions veïnals de Pere Garau, membres del Govern, professionals i experts del sector, així com per una comissió tècnica, i actua conforme «als criteris i requisits establerts en les bases del concurs».
Durant la sessió, els membres han procedit a l'obertura dels sobres amb les propostes, presentades de manera anònima, i han realitzat una valoració general d'aquestes. Després d'aquesta primera trobada, pròximament es convocarà una nova reunió en la qual es farà un estudi més detallat dels avantprojectes, avançant en la selecció del guanyador i dels finalistes del concurs.
Tal com han explicat des de Cort, l’objectiu del futur equipament és «concentrar en un únic espai una àmplia varietat de serveis públics que permetin millorar i reforçar l'oferta existent per als veïnats de Pere Garau, un dels barris més poblats de Palma».
Entre els usos previstos s'inclouen una nova comissaria de la Policia Local, una Unitat Bàsica de Salut, una Oficina d'Atenció a la Ciutadania, una biblioteca municipal, un casal de barri, espais destinats a persones majors i un centre de dia. A aquests serveis se sumen també una escoleta, magatzems municipals i un aparcament subterrani, que «contribuirà a pal·liar la falta d'estacionament i a millorar la mobilitat en el barri».
El concurs contempla un premi total de 55.000 euros: 25.000 euros per a la proposta guanyadora i 15.000 euros per al segon i tercer classificat. A més, l'equip guanyador obtindrà «la possibilitat de formalitzar el contracte per a la redacció del projecte d'obra, donant així inici a una intervenció clau per a la transformació de Pere Garau».
Cal recordar que l'Ajuntament de Palma va adquirir els antics cinemes Metropolitan i els seus dos locals annexos per un import de 3,6 milions d'euros, recuperant un espai que havia romàs abandonat durant més de 14 anys per a «posar-lo al servei» dels veïnats del barri.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.