Una placa a La Trapa servarà per sempre la memòria de Francesc Moll

Una placa en memòria de Francesc Moll i Marquès (1937 - 2025) que recorda que Francesc Moll va ser el «segon president del GOB i principal impulsor de la compra de La Trapa», recordarà la figura d’aquest lluitador per la terra, el medi, la llengua i la cultura. La placa inclu un vers de Joan Perelló: «He deixat empès per trobar-nos sempre».

El diumenge 1 de febrer es va fer a La Trapa l'homenatge a Francesc Moll i Marquès on s’hi aplegaren amics, companys i seguidors de l'ecologisme i la cultura de Mallorca.

L’Obra Cultural Balear, juntament amb el GOB i l’Editorial Moll, reteren un homenatge a una figura clau en la història de les tres entitats. Un acte on el president de l’OCB, Antoni Llabrés, va destacar que Xesc Moll fou un referent en la defensa de la llengua, la cultura i el territori, una unitat indestriable, a Mallorca.

Llabrés va recordar que Xesc Moll va ser una baula més de la cadena de fidelitat a la llengua, a la cultura i al país que duu el nom de la família Moll. El 2025 va complir 56 anys de soci de l'OCB; entitat a la qual va participar activament i que l'any 1995 recollí un dels Premis 31 de Desembre, en nom de l'Editorial Moll.