El Govern contracta 16 professionals per a reduir les llistes de valoració de discapacitat i dependència

Dependència acaba d'incorporar 16 professionals a les places creades per a reduir les llistes d'espera | Foto: E.P.

La Direcció General d'Atenció a la Dependència i persones amb Discapacitat acaba d'incorporar 16 professionals a les places creades per a reduir les llistes d'espera de valoració. Sumades a les 15 del mes de gener, ja són 31 els empleats integrats en aquestes places estructurals i projectes d'inversió contemplades en el Pla de xoc per a reduir les llistes.

En una nota de premsa, la Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència ha detallat que aquest pla compta amb una inversió anual de 17,5 milions per a desplegar vuit grans línies d'actuació, amb especial consideració a l'atenció precoç.

Entre les places creades està la de cap del departament de Discapacitat, treballadors socials, psicòlegs, auxiliars administratius, logopedes, tècnics valoradors, caps de secció i de negociat, valoradors sanitaris, estadistes i tècnics superiors de feines de base.

A això se sumen els dos «contractes pioners» que va adjudicar el Govern fa unes setmanes i que permetran valorar més de 14.000 persones amb discapacitat. Van ser adjudicats per 2,3 milions d'euros a Hospital Sant Joan de Déu i a Emocional Technologies 22 i comprenen un total de 16 professionals.

«La incorporació d'aquests professionals configura una de les línies clau del Pla de xoc presentat a l'octubre per a reduir les llistes d'espera en la valoració de discapacitat i dependència», ha asseverat la directora general d'Atenció a la Dependència i persones amb Discapacitat, María Castro.