Neus Massanet, suplent en la candidatura d'Eivissa i Formentera al Senat i pròxima senadora; Alejandra Ferrer, expresidenta del Consell de Formentera i representant de Gent per Formentera; i Rafa Ramírez, secretari general del PSOE de Formentera, han comparegut conjuntament per a reclamar la reforma constitucional que permeti a l’illa tenir representació pròpia al Senat, acompanyats de representants de totes les forces progressistes: Gent per Formentera, PSOE, Sumar, Esquerra Unida, Ara i Podem, entre els quals també els expresidents del Consell Jaume Ferrer i Ana Juan. L’actual senador, Juanjo Ferrer, no ha pogut assistir a la roda de premsa a causa del mal temps que ha impedit el transport marítim.
La compareixença es produeix després que el PP s'abstingués dimarts passat en la votació al Congrés dels Diputats sobre la tramitació de la reforma, trencant així el consens polític que havia existit durant gairebé dues dècades. Els populars van canviar el sentit del seu vot respecte al que havien mantingut en totes les institucions a Formentera, Eivissa i a les Balears, i van ignorar el mandat del Parlament de les Illes Balears.
Neus Massanet ha recordat que Formentera és «l'única illa del territori de l'Estat que no té representació pròpia en el Senat» i ha denunciat que això converteix els seus habitants en «ciutadans de segona». «Des de 2007 estem lluitant per això. És un arrelament molt fort de la societat de Formentera», ha afirmat.
La futura senadora ha expressat el seu suport a la tramitació per lectura única que han proposat el grup Socialista Parlamentari, Sumar i Més, i ha manifestat la seva incomprensió davant les abstencions del Congrés: «No entenem les abstencions que hi va haver dimarts passat». Massanet ha fet una crida al PP perquè «pugui corregir el seu error i la seva equivocació» i s'uneixi a la resta de forces polítiques «per anar tots junts per Formentera, perquè el que ens importa realment és la nostra illa».
Moment històric
Per part seva, Alejandra Ferrer, ha lamentat que el que hauria de ser «un moment històric, un moment d'alegria» s'hagi convertit en una situació en què «el PP una vegada més ha demostrat que no li interessa la nostra illa, que no lluita per la nostra autonomia».
L'expresidenta del Consell ha recordat que durant aquests vint anys el PP de Formentera, Sa Unió i Compromís han dit que lluitaven pel senador propi, i ha qualificat de «vergonya» que ara no defensin l'illa «no participant de la votació al Senat» i que «defensin el seu partit abans de fer la pressió que és necessària». Ferrer ha reiterat la necessitat que el PP voti a favor i que Sa Unió, PP i Compromís «facin la seva feina i compleixin amb el que han dit que farien al llarg dels últims anys».
El secretari general del PSOE de Formentera, Rafa Ramírez, ha qualificat de «traïció inèdita» l'actuació del PP i ha desmentit les excuses ofertes per aquesta formació sobre la necessitat de tractar altres temes conjuntament. «A la Comissió Constitucional no hi ha cap tema pendent que s'hagués de tractar juntament amb el tema del senador. Ens han mentit, i això ha de quedar clar: el PP en aquest tema ha mentit», ha denunciat Ramírez. «Hauria de caure’ls la cara de vergonya pel vot que ha fet el PP en l’àmbit nacional. L'únic que demostra és que el PP local no té cap mena de pes i no seran capaços en cap moment de defensar els interessos de la ciutadania», ha afegit el polític.
Cal recordar que la reforma constitucional necessita una majoria qualificada tant al Congrés espanyol com al Senat per poder tirar endavant i que amb una nova abstenció del PP, aquesta «oportunitat històrica», finalment, decauria.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.