MÉS presenta una PNL per revisar si el PP va incomplir la Llei electoral
La PNL demana que el Parlament insti a la Sindicatura de Comptes a revisar «l'auditoria i l'informe de fiscalització externa» de la comptabilitat electoral del PP en aquest any sobre la base «dels fets provats i condemnats en la sentència sobre el cas Scala» | Foto: Arxiu UH
Els grups parlamentaris MÉS per Mallorca i MÉS per Menorca han presentat una proposició no de llei amb l'objectiu que es comprovi si el PP va incomplir la Llei electoral a la campanya de 2007. En cas afirmatiu, les formacions demanen que el Partit Popular retorni la subvenció pública que van rebre i que va ascendir a 1,1 milions d'euros.
La PNL demana que el Parlament insti la Sindicatura de Comptes a revisar «l'auditoria i l'informe de fiscalització externa» de la comptabilitat electoral del PP en aquest any sobre la base «dels fets provats i condemnats en la sentència sobre el cas Scala» i «en altres sentències que es puguin derivar de casos que s'estan tramitant», segons han explicat el portaveu de Més per Menorca, Nel Martí, i el de Més per Mallorca, David Abril.
D'altra banda, sol·liciten que s'insti el Tribunal de Comptes a actuar per «garantir que s'ha complert la legalitat en el procés electoral de 2007, arran de la sentència d'aquest mateix cas». MÉS pretén que el Govern «sol·liciti un informe al Consell Consultiu» sobre «la nul·litat del pagament de la subvenció electoral i el corresponent retorn d'aquesta» si l'informe de la Sindicatura o del Tribunal de Comptes corrobora l'incompliment de la llei electoral.
També a Balears
- Mor un home després de provocar una crema controlada que ha acabat en un incendi forestal a Almallutx
- 15 anys d’accions per la defensa del medi marí
- L’escoltisme solleric celebra 65 anys d’història
- Els Xeremiers de Sóller, al Correllengua Agermanat
- Patricia Eugenio Dons serà la pregonera de la Fira d'enguany

Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.