Setmanari d'informació local - 138 anys

El Govern pretén connectar l'aeroport amb busos fins a les zones més turístiques

7196
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, ha explicat aquest dimarts la intenció del Govern de que l'aeroport de Palma compti amb connexions directes de transport públic.

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, ha explicat aquest dimarts la intenció del Govern que l'aeroport de Palma compti amb connexions directes de transport públic per carretera fins a les principals zones turístiques de Mallorca.

En aquest sentit, Pons ha declarat que espera que això estigui en marxa a partir de maig del 2017 i estigui operatiu tots els anys en temporada alta, entre maig i octubre. Es preveu que així es doni cobertura a més d'un milió de passatgers.

Pons, qui ha posat l'accent en el dèficit del transport públic per carretera que hi ha a Mallorca, ha declarat que el «punt feble» que hi ha actualment són les connexions per carretera de Son Sant Joan fins a les principals zones turístiques.

Zones turístiques que es cobriran

Així, l'Executiu balear ha identificat quatre o cinc zones de Mallorca que són les que considera que tenen més demanda i que seria més necessari connectar amb l'aeroport. Aquestes són Cala d'Or-Porto Petro; Cala Millor; Platja d'Alcúdia-Platja de Muro-Can Picafort; Magaluf i Santa Ponça.

Fins al moment, ha dit, el transport públic de l'illa estava pensant per a «una demanda local i poc dissenyat per a turistes». Per això, el Govern pretén desenvolupar aquestes línies d'autobús directes amb freqüències cada 60-90 minuts, amb el que s'arribaria al 9-10 per cent del total de viatgers.

El conseller ha admès que aquesta nova situació repercutirà sobre l'oferta del transport de l'Illa, si bé «millorarà» Mallorca com a destinació turística. «Val la pena», ha afegit.

Servei ofert per concessionàries

El servei serà ofert per les concessionàries, que ja han mostrat la seva voluntat de fer-ho, i, per tant, «es faria sense increment del cost dels serveis públics i per compte i risc de l'empresa». El preu encara no està fixat però seria «ajustat a l'oferta que hi hagués».

A més, Pons ha indicat que les 18 concessions que hi ha actualment acabaran reduint-se a tres, la qual cosa permetrà equilibrar les línies que són deficitàries amb les quals el Govern té superàvit.

A les Pitiüses i Menorca el Govern no preveu dur a terme una iniciativa similar posat que les competències de transport per carretera estan transferides als Consells Insulars, a excepció de Mallorca.

Concessions que finalitzaran el 2018

Actualment el transport públic per carretera parteix d'unes concessions que es van atorgar fa al voltant de 20 anys «i el model de llavors no es correspon amb el d'ara», ha dit Pons abans de recordar que aquestes concessions finalitzaran el 31 de desembre de 2018, per la qual cosa el 2019 hi haurà «un nou mapa».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.