L'Àrea de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Lingüística durà a terme un projecte pilot «per fomentar la normalització lingüística i cultural de la llengua catalana en els centres escolars». La iniciativa, amb un pressupost de 14.000 euros, es desenvoluparà a cinc centres de Palma: als instituts de Son Pacs, Guillem Sagrera, Emili Darder, Arxiduc Lluís Salvador i al CEPA La Balanguera, que comptaran amb un dinamitzador lingüístic per dur a terme les activitats. El projecte es desenvoluparà entre els mesos de febrer i maig.
Segons han informat des de Cort els objectius del projecte són els següents: Fer feina amb aspectes actitudinals per a millorar la percepció de l'alumnat sobre la llengua catalana (augmentar l'autoestima lingüística dels catalanoparlants, i alhora fer atractiva la llengua entre els alumnes de nova incorporació a la comunitat lingüística); reforçar la competència oral de l'alumnat; donar a conèixer i promoure aspectes propis de la cultura catalana (festes tradicionals, costums, jocs populars...); organitzar activitats destinades als alumnes on s'utilitzi el català com a llengua vehicular, entre altres.
S'han triat aquests centres educatius perquè aquest projecte complementa una iniciativa de la Conselleria d'Educació i Universitat, concretament de la Direcció General de Formació Professional i de Formació del Professorat, que ha organitzat activitats de formació i dinamització a diversos centres que ho han demanat. La contractació és en aquests moments en la fase de presentació d'ofertes, que finalitza el 19 de gener.
Cort promou un projecte «per fomentar la normalització lingüística»
![7260](https://soller.gsstatic.es/sfAttachPlugin/7260.jpg)
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).