Setmanari d'informació local - 139 anys

Els menjadors de les escoles aposten pel producte de proximitat, local i de temporada

8016
Els menjadors de les escoles de les Balears aposten pel producte de proximitat.

Les empreses de menjadors escolars dels centres públics de les Balears han adaptat, al llarg del curs 2016-2017, els seus menús per incloure productes de proximitat, tant en l'elaboració de primers i segons plats com en la de les postres.

Així ho ha destacat aquest dimarts la Conselleria d'Educació i Universitat en la qual recorda que l'últim plec de condicions per a la contractació d'aquest servei fa aquesta recomanació. Concretament, en el cas de la carn, el peix i ous es recomana prioritzar la màxima proximitat del producte (productes locals i nacionals preferentment) i en el cas de les verdures i de les postres, es prioritzen els productes locals i de temporada.

Arran d'això, la majoria d'empreses han adaptat progressivament els seus menús als productes de proximitat, ha indicat la Conselleria. A més les instruccions destaquen altres recomanacions importants com que per elaborar els aliments s'han d'utilitzar preferentment matèries fresques, no s'ha d'abusar d'aliments congelats i s'ha de limitar l'ús d'aliments precuinats a un màxim de tres varietats al mes.

També s'han de limitar els fregits a un màxim de dos a la setmana i donar preferència a les carns blanques i magres per evitar un consum elevat de porc. Així mateix, els productes càrnis com a salsitxes i hamburgueses s'han de limitar a dues vegades al mes. Els menús han d'estar elaborats per un nutricionista i se supervisa que siguin suficients, adequats i equilibrats.

Les empreses han de presentar amb suficient antelació al consell escolar del centre una proposta dels menús corresponents a cada mes. Amb una setmana d'antelació com a mínim, també s'ha de facilitar a les famílies dels alumnes que siguin usuaris del menjador el pla de menús aprovat pel centre, perquè puguin programar la resta de menjars del dia de manera adequada i complementària.

Es poden consultar totes les indicacions del Plec de prescripcions tècniques del servei de menjador en la plataforma de contractació de la 
CAIB.

M
olts de centres ja no serveixen panga

Davant la inquietud manifestada
els darrers dies per diferents col·lectius, la Conselleria d'Educació ha contactat amb les principals empreses que donen servei als menjadors escolars públics de les Balears, amb el que ha constatat que avui dia no serveixen panga als seus menús i que aposten progressivament pels productes de proximitat.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.