Setmanari d'informació local - 138 anys

Només la meitat dels palmesans estan satisfets amb els serveis municipals

12991

El 53% dels palmesans està satisfet amb el conjunt dels serveis municipals, mentre que el 29% es mostra insatisfet, segons un estudi de l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR).

Els serveis més valorats pels ciutadans:

L'estudi revela que la cura de parcs i jardins és el servei públic millor valorat a Palma (un 47% dels enquestats assenyala estar satisfets amb aquest servei), seguit pel transport públic i el subministrament d'aigua, tots dos amb el 42%; la recollida d'escombraries, amb el 40% i, en últim lloc, la neteja viària, que només rep un 37% d'opinions positives enfront d'un 53% de negatives. D'aquesta manera, cap dels serveis aconsegueix una satisfacció del 50%. Si es valora el conjunt de serveis municipals en general, el 53% dels palmesans manifesta estar satisfet, per sota de la mitjana nacional, del 62%; mentre que el 29% es mostra insatisfet, per sobre de la mitjana nacional (del 21%).

Respecte a la cura de parcs i jardins, l'aspecte millor considerat és la cura de les zones verdes, amb un 59% d'opinions positives. Li segueix la qualitat de les instal·lacions, amb un 51% i la freqüència amb la qual es realitzen labors de manteniment, amb un 51%. En el transport públic, el més benvolgut amb un 56% d'acceptació és l'accés als barris; li segueix l'estat de neteja i conservació dels vehicles, amb un 51% i la comoditat en realitzar els trajectes amb un 44% de satisfacció.

En el subministrament d'aigua, els aspectes més benvolguts són la pressió, continuïtat del servei i bon funcionament del comptador, amb un 64% de satisfacció; el servei d'atenció al client, amb un 47%, i el servei de clavegueram amb un 45%. En la recollida d'escombraries, la freqüència en el servei és l'aspecte millor valorat amb un 57%. Li segueix el servei de contenidors per a recollida selectiva, amb un 46% i l'atenció al client quan hi ha incidències amb un 37%.

Els serveis pitjors valorats pels ciutadans:

Quant a la neteja viària, el servei pitjor considerat, Palma és la cinquena ciutat que pitjor nota posa a aquest servei de les 30 que han participat en l'enquesta. El que millor valoren els ciutadans d'aquest servei és la freqüència amb la qual es realitzen labors de neteja, amb un 41% d'opinions positives. La neteja de carrers i voreres amb un 62% d'opinions negatives i la neteja d'excrements de mascotes, amb un 61% són els aspectes que més insatisfacció generen.

Per al director general d'OSUR, Ramiro Aurín, «les dades revelen que la valoració de Palma dels seus serveis públics municipals és la pitjor de tots els enquestats i a més manifesten la més intensa sensació de deterioració en aquests dos últims anys».

«Sens dubte l'època de l'enquesta, juliol, ajuda als mals resultats, però tampoc és intranscendent assenyalar que la gestió d'aquests serveis és totalment pública en el cas de Palma i probablement les puntes de població estacional fan difícil la gestió dels serveis en època vacacional sense la flexibilitat que disposa el sector privat», ha afegit Aurín.

L'estudi d'OSUR, realitzat a través d'una enquesta efectuada per Ipsos, ha analitzat la satisfacció dels residents en les 30 ciutats més poblades del país, corresponents a 13 comunitats autònomes, amb 5.262 enquestats de 18 a 79 anys en el mes de juliol d'aquest any.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.