Setmanari d'informació local - 138 anys

La campanya de sensibilització ambiental a la costa de Calvià ha estat «molt útil»

14243

La campanya de sensibilització mediambiental, organitzada pel Servei de Medi Natural i Urbà de l’Ajuntament de Calvià, amb la col·laboració de la Creu Roja Illes Balears, de Calvià 2000 i de l’organització de Mallorca Live Festival, ha comptat amb un total de 21 sessions de vigilància ambiental i 6 tallers d’educació ambiental a la costa de Calvià.

La campanya s’ha desenvolupat entre juny i setembre, amb la participació de voluntaris de Creu Roja que han recorregut platges calvianeres per a conscienciar i informar la població sobre la normativa d’espais naturals i les espècies protegides, principalment fent referència a la posidònia oceànica; així com sobre la normativa d’abocament de residus, especialment llosques, llaunes i embolcalls.

La vigilància dinàmica ambiental s'ha desenvolupat a la platja de Portals Vells mitjançant dos equips, terra i mar. El primer ha recorregut a peu la zona, lliurant cendrers reutilitzables nàutics i bosses de tela, i recollint residus al seu pas; i el segon s'ha mogut en caiac, acostant-se a les embarcacions per informar sobre l'ús de boies de fondeig i sobre la prohibició de fondejar sobre la posidònia.

A més de la vigilància, aquest estiu han tingut lloc sessions d'educació ambiental, que han consistit en la realització de tallers i jocs amb nins i nines, amb finalitats educatives sobre els valors ambientals del litoral. Aquestes activitats s'han realitzat a les platges de Palmira, El Toro, Santa Ponça, Son Maties, Es Carregador i Oratori.

Balanç de la temporada 2017

El balanç de la temporada 2017 reflecteix la realització de 27 activitats dutes a terme, amb 202 hores de voluntariat (11 més que l’estiu anterior), 343 informacions donades, 103 avisos d’incompliment de la normativa ambiental, 245 materials promocionals lliurats, i 251 cendrers repartits. Quant a la valoració de les activitats feta per part dels voluntaris de Creu Roja, ha estat entre útil i molt útil. Una novetat d'aquesta edició de la campanya ha estat la instal·lació de «lloscòmetres» a la platja del Mago, cendrers de metacrilat amb l'objectiu de depositar-hi les llosques de les cigarretes i conscienciar turistes i visitants de l'impacte de les llosques que es deixen a les platges.

Enguany, la campanya ha comptat amb la col·laboració de Calvià 2000 i de Mallorca Live Festival, com a resultat de la iniciativa del sistema de tassons reutilitzables, la recaptació dels quals s’ha dirigit a finançar aquest projecte de sensibilització mediambiental.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.