Setmanari d'informació local - 138 anys

Cort aposta per iniciar un debat públic per avançar cap a un trànsit calmat a Palma

23729

El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha considerat «molt important» iniciar el debat públic de la idoneïtat de la modificació de l'ordenança de circulació que permeti avançar cap a un trànsit calmat a Palma.

Ferrer ha explicat que aquesta modificació s'haurà de dur a terme durant el proper mandat i haurà d'incloure noves mesures que millorin la circulació. Així mateix, ha comentat que l'ordenança haurà d'incloure la limitació de la velocitat a 30 km / ha almenys tots els vials d'ús local i veïnal i d'un sol sentit. «És una reclamació dels col·lectius com Amics de la Terra, Biciutat Mallorca i Vianants en Lluita», ha afegit el regidor.

Així ho ha indicat Ferrer després que l'entitat d'àmbit estatal Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB) hagi manifestat el seu suport a la iniciativa de Barcelona de prohibir la circulació de les bicicletes a la vorera i apostar per les 'ciutats 30'.

«El missatge de RCxB reforça la política de Mobilitat de Palma d'avançar cap a un trànsit calmat que s'ha seguit aquesta legislatura sumant quilòmetres de carril bici, zones ACIRE i zones 30», ha manifestat. Igualment, Ferrer ha lamentat que «a Palma, històricament, no sempre hi ha hagut unanimitat política al creixement de la bici com a alternativa a la ciutat».

En els darrers quatre anys l'Ajuntament ha executat a Palma una sèrie de mesures, com el creixement de la xarxa de carrils bici o de la xarxa de zona 20 km / hi 30 km / h, amb l'objectiu que la bicicleta guanyi espai en la calçada, i no a la vorera.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.