L'associació ultra 'PLIS. Educación por favor' ha acusat aquest divendres els col·legis diocesans concertats «d'incomplir la Llei» i «imposar la immersió obligatòria en català».
En un comunicat, l'associació ha criticat que, segons la web educativa del Bisbat de Mallorca i la informació continguda en les agendes escolars distribuïdes als alumnes, «el català és l'única base i arrel de la identitat balear i l'única llengua vehicular d'ensenyament».
En aquest context, 'PLIS' ha remarcat que això (segons el criteri de l'entitat) infringeix «la Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (Lomce) i diverses sentències del Tribunal Suprem i Constitucional, que obliguen al fet que el castellà sigui també llengua vehicular».
«Cada vegada queda menys espai per a la llibertat i per al bilingüisme vehicular a l'ensenyament», han lamentat des de 'PLIS', que ha acusat el Bisbat de «formar amb la Conselleria d'Educació un front nacionalista en l'ensenyament, amb la bandera de la llengua com a excusa».
Segons l'entitat, la decisió d'usar el català com a única llengua vehicular «no es justifica per la diòcesi per raons pedagògiques ni acadèmiques, les úniques que han de tenir-se en compte en un sistema educatiu, sinó per consideracions únicament ideològiques nacionalistes, donant al castellà, llengua materna de la major part dels alumnes dels col·legis diocesans, el mateix tracte que a una llengua estrangera».
Una entitat ultra acusa els col·legis diocesans «d'imposar la immersió obligatòria en català»

Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).