Setmanari d'informació local - 139 anys

Comunicat UE Petra: «L'arbitra li va dir al nostre entrenador 'Estamos en Mallorca, Mallorca es parte de España y usted me tiene que hablar en castellano'»

56233

Aquest cap de setmana s'ha produït un cas greu de discriminació per raó de llengua. Ha estat al poliesportiu de Petra Na Capitana, on s'hi disputava un partit de futbol entre l'aleví B del Petra i el Cardassar. L'entrenador del Petra, Miquel Santandreu, va ser expulsat per parlar en català a l'àrbitra.

La Unió Esportiva Petra ha reaccionat amb rapidesa i ha fet públic un comunicat que reproduïm íntegrament.

Comunicat de la UE Petra

«Des de la UE Petra volem manifestar el nostre rebuig i la nostra indignació pels fets que van succeir el passat dissabte 10 de febrer en el partit que enfrontava el nostre Aleví B contra el Club Cardassar Atlètic.

A l’acta del partit l´àrbitra indica literalment el següent: 'En el descanso, el entrenador titular... tras percibir mi comunicación en castellano y ser amonestado por dirigirse a mí con tales palabras: 'esto es de vergüenza', pasa a dirigirse a mí en Catalán. Al rogarle que se dirija a mí en castellano, perpetua su dialecto, llegando a comprender ciertos faltes de respeto, sin conseguir que cese, decido expulsarlo'.

Durant el transcurs del partit el nostre entrenador va ser amonestat amb targeta groga per protestar una decisió arbitral. Al descans va acabar sent expulsat, segons l´acta del partit, 'por desobedecer indicaciones mías'.

En el descans efectivament es produeix una conversació entre el nostre entrenador i l´àrbitra del partit on aquesta li diu en vàries ocasions: 'en castellano' , sense en cap cas demanar-li que canviés la llengua en la que estava parlant de forma educada. A més, en un moment de la conversació es dirigeix al nostre entrenador amb les següents paraules: 'Estamos en Mallorca, Mallorca es parte de España, no España parte de Mallorca y usted me tiene que hablar en castellano'.

Sense entrar a valorar si les protestes del nostre entrenador mereixien rebre una amonestació, des de la UE Petra entenem que resulta intolerable que una decisió d'una àrbitra de futbol en una competició esportiva es pugui veure influenciada, a jutjar per la redacció de l'acta del partit, pel fet que un entrenador, en aquest cas, utilitzi la seva llengua materna allà on aquesta és oficial des de fa segles. Si segons l'acta la segona targeta es per 'desobedecer indicaciones mías' , les úniques indicacions foren que deixés d’utilitzar el català durant la conversa».

La Junta Directiva.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.