Setmanari d'informació local - 140 anys

La Biblioteca Pública de Palma ‘Can Sales’ mostra els primers impresos lul·lians de la seva col·lecció

El Govern recuerda que la muestra ‘Incunabula Lulliana’ se puede visitar hasta el 5 de diciembre

72960

La Biblioteca Pública de Palma ‘Can Sales’ acull l’exposició ‘Incunabula Lulliana: els impresos lul·lians del període incunable’, una mostra impulsada pel Govern de les Illes Balears, que presenta algunes de les primeres obres de temàtica lul·liana estampades en els inicis de la impremta. Gràcies a l’impuls de l’Executiu, l’exposició reuneix 13 incunables i un manuscrit medieval procedents de la col·lecció pròpia de la Biblioteca.

Amb motiu del Congrés Internacional Ramon Llull 2025, que té lloc els dies 20, 21 i 22 de novembre a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears (EHIB), la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports ha liderat la programació d’un ampli conjunt d’activitats culturals en homenatge a Ramon Llull.

En el cas de la Biblioteca Pública de Palma, aquest impuls del Govern es concreta en conferències, tallers, rutes guiades i aquesta exposició que es pot visitar de manera lliure i gratuïta fins al 5 de desembre de 2025, dins l’horari habitual: de dilluns a divendres, de 8.30 a 20.30 h, i els dissabtes, de 9.30 a 14.00 h.

La Biblioteca Can Sales conserva una de les col·leccions més destacades d’obres lul·lianes, especialment pel seu ric fons de manuscrits —200 en total, 54 dels quals medievals—, així com pel seu important conjunt d’incunables, amb més de 700 exemplars, el quart més nombrós del país. El suport del Govern fa possible posar en valor aquest patrimoni excepcional.

La introducció de la impremta va suposar una autèntica revolució en la difusió del coneixement i va permetre l’expansió del lul·lisme per Europa a partir del segle XV. Entre 1475 i 1500 es publicaren 38 edicions d’obres lul·lianes o de seguidors de la seva doctrina, especialment de Pere Daguí. L’exposició reflecteix aquest moment d’efervescència intel·lectual.

La mostra inclou 13 incunables corresponents a 9 edicions diferents, procedents en gran part dels convents de Jesús, Sant Francesc i Sant Domingo de Palma. També s’hi exhibeix una còpia manuscrita de finals del segle XIV del Llibre de contemplació en Déu, que va pertànyer a Gabriel Llull i Rossell (1562-1641), descendent del Beat.

El dijous 20 de novembre, a les 19 h, tindrà lloc la conferència ‘Llegir Llull en lletra impresa: 1480-1500’, a càrrec de la reconeguda filòloga i medievalista Lola Badia, una activitat també emmarcada en el programa cultural organitzat pel Govern.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.