Setmanari d'informació local - 140 anys

Localitzades les primeres restes humanes a les excavacions del V Pla de Fosses al cementeri de Ses Figueretes

73099

El Govern ha documentat les primeres restes humanes durant la primera excavació del V Pla de Fosses, que es du a terme al cementeri de Ses Figueretes, a Eivissa, i que es va iniciar el passat 18 de novembre. Els treballs, dirigits per l’equip Aranzadi-ATICS i integrats per nou especialistes en arqueologia i antropologia forense, avancen en diversos sondejos oberts a l’espai on, segons els estudis preliminars, podrien localitzar-se víctimes.

Als primers dies d’intervenció, en el Sondeig 1 ja s’havia identificat un projectil d’arma llarga —un fusell Mauser espanyol—, un indici que reforçava les hipòtesis de treball. En el Sondeig 2, l’equip ha localitzat diverses restes, entre les quals destaca un crani d’home adult amb fractures compatibles amb lesions per arma de foc.

Aquests resultats preliminars són coherents amb les troballes de campanyes anteriors efectuades al mateix cementeri, que varen permetre, l’any 2024, la identificació de tres víctimes, les primeres identificades a l’illa d’Eivissa (Mariano Castelló Castelló, Bartolomé Costa Serra i Josep Vidal Ramon).

Els treballs del V Pla de Fosses continuaran durant les properes setmanes amb l’objectiu de delimitar noves zones, estudiar les restes recuperades i avançar en els processos d’identificació mitjançant tècniques d’antropologia forense i anàlisi genètica.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.