Setmanari d'informació local - 138 anys

El 2018 passaren pel túnel 10.995 vehicles diaris, 900 més cada 24 hores que abans del rescat

Tot i que prest farà dos anys que el Túnel de Sóller és de pas lliure, després de la supressió del peatge pel rescat de la concessió, a finals de desembre del 2017, fins fa uns dies no hi ha hagut dades oficials de l’Intensitat Mitjana Diària que passa per aquest tram de carretera d’ençà que no s’ha de pagar.
Les dades d’IMD fetes públiques pel Departament de Carreteres del Consell confirmen el que la institució insular ja havia vengut avançant. Les dades que ha proporcionat sols són comparables a les de 2016 ja que les del 2017 no estan disponibles. D’elles es desprèn que l’any passat, el primer any complet sense peatge, la mitjana diària de vehicles que va passar pel túnel va ser de 10.995, front els 10.117 que passaren pel mateix tram el 2016, any que encara va ser de pagament.

Increment

Això suposa un increment de prop de 900 vehicles diaris, menys del que molta gent esperava, tot i que evidentment hi ha hagut puntes molt exagerades que no venen reflectides en l’informe però en els darrers quasi dos anys han estat més freqüents.
S’ha de dir que l’increment del pas diari de vehicles pel túnel no ha deixat de créixer en els darrers anys, i fins i tot entre alguns anys el bot ha estat més exagerat que en el primer any de pas de franc.
Així, si el 2013 passaven 8.544 vehicle diaris, el 2015 foren 9.946 un increment de més de 1.400 cotxes diaris.
En canvi entre el 2015 i el 2016 l’increment cada 24 hores va ser tant sols de 171 vehicles.
Aquestes dades del Consell també demostren un notable increment a l’altra costat del túnel on es mescla l’entrada de cotxes des de palma o Bunyola amb el trànsit local.
Les diferències també son importants amb un augment progressiu de vehicles que circulen pel Desviament que s’ha més que duplicat en tant sols 5 anys. D’aquesta manera si el 2013 passaven cada dia 3.488 cotxes pel Desviament, el 2018 la xifra es disparà a 8.482 vehicle diaris, una xifra que quasi triplica l’anterior. L’increment del trànsit diari en aquest via de circumval·lació ha estat exponencial i l’any 2008 duplicà la del 2016, quan sols eren 4.229. Si tenim en compte les dades disponibles a la part inferior del Desviament, al creuer de l’Horta, el trànsit diari es situa en 9.728 vehicles. sols un mil·lenar menys dels que han passat pel túnel.

Puig Major

Pel que fa a la carretera del Puig Major, tot i que sense el peatge el trànsit ha crescut també, la diferència no va ser el 2018 tan important com seria d’esperar i ‘augment ha estat progressiu des de 2013. L’any passat pel tram solleric i fornalutxenc d’aquesta carretera van circular cada dia 9.934 vehicles, mentre que el 2016, amb el túnel encara de pagament, ho feren 9.255 ( uns 700 menys). En els anys anteriors 2015 i 2013 les xifres foren respectivament de 8.764 i 7561.
El Consell sol fer públiques s les dades de l’any anterior abans de l’estiu, però en aquesta ocasió ho ha fet per octubre.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.