Sóller es preparava per celebrar el Firó de l'any 2017 quan una operació de la Guàrdia Civil va trencar la tranquil·litat prèvia a un dels dies més esperats de l'any.
L''operación Valley' va finalitzar amb gairebé una trentena de detinguts i registres en diversos punts de l'illa. La Benemèrita va desarticular la banda de narcos que controlava el tràfic de cocaïna i marihuana a Sóller. La Fiscalia demana per als 29 acusats penes que sumen 143 anys de presó. El macrojudici se celebrarà pròximament a l'Audiència de Palma.
La investigació va començar gairebé un any enrere després que la Guàrdia Civil rebés una informació relativa al narcotràfic a Sóller. La van anomenar 'operación Valley'. El matí de dia 10 de maig va ser frenètic. Gairebé un centenar d'agents de la Guàrdia Civil es van desplegar per diversos punts de Mallorca per neutralitzar la xarxa. Es van dur a terme registres en diversos barris de Palma com Son Gotleu i 'Corea', així com a Algaida, Sineu, Sóller i el Port. Es van confiscar més d'un quilo de cocaïna, 600 plantes de marihuana, 800 grams de fulla de coca, importants quantitats d'haixix i 46.000 euros en metàl·lic així com joies valorades en 48.000 euros.
Amb autobús
L'operatiu va concloure amb gairebé trenta detinguts. Per al seu trasllat als jutjats de Via Alemanya per prendre'ls declaració es va haver de fer ús d'un autobús de la Guàrdia Civil. El ministeri públic relata en el seu escrit que l'organització actuava principalment a la zona de Sóller i el Port amb una estructura estable i jerarquitzada. Alguns dels imputats residien en el lloc i alguns d'ells eren els encarregats de l'adquisisó de la cocaïna, marihuana i haixix per posteriorment distribuir-la per la zona.
Sense data
Encara no hi ha data fixada per al macrojudici, que tindrà lloc a l'Audiència de Palma. El ministeri fiscal sol·licita un total de 143 anys de presó i multes que superen 360.000 euros per als 29 imputats per delictes contra la salut pública i pertinença a grup criminal.