Un equip tècnic vetllarà pels elements de valor artístic del Defensora
L’Ajuntament vol assegurar-se que les peces de valor patrimonial originals del teatre Defensora -entre elles el frontal decoratiu de l’escenari o el teló pintat per Cristòfol Pizà Salero- no pateixin cap tipus de dany durant les obres de rehabilitació de l’històric edifici.
Per aquest motiu el consistori ha contactat amb una empresa especialitzada en restauració perquè dirigeixi els treballs de protecció d’aquestes peces «i d’altres que puguin tenir valor històric o fins i tot ornamental o anecdòtic relacionats amb el teatre».
La regidora de Cultura, Laura Celià, es va reunir aquests dies al teatre amb els tècnics i amb representants de la Societat Defensora Sollerense per determinar un pla d’actuació. Segons Celià, la societat serà qui decidirà si un element es pot descartar. Tot i que seran els tècnics en conservació els que marcaran els criteris de preservació.
Segons Celià el pressupost estimat per aqusta actuació serà d’uns 30.000 euros, tot i que aquesta quantiotat també incloia inicialment la restauració del teló de ‘Salero’. Celià va aclarir que per ara el teló «no serà restaurat sinó solament avaluat el seu estat i preservat».
També a Sóller
- Veïns dels carrers propers a la Volta Piquera recullen firmes contra l’ACIRE
- El Torrent de Pareis, el més letal de Mallorca
- UGT denuncia l'empresa Sóller 2010 d'actuar "de mala fe" el seu primer conveni col·lectiu
- La prova pilot del porta a porta arranca dia 19 de gener al centre
- La Vila obligarà a reobrir el camí públic de Bàlitx d’enmig

Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Setmanari Sóller.
De moment no hi ha comentaris.