Setmanari d'informació local - 138 anys

Els turistes suspenen Mallorca com a destinació

1124
Imatge d'arxiu de Magaluf. | dB

El darrer Quadern de la Fundació Gadeso (Com veuen els turistes Mallorca?) revela que les persones que visiten l’illa valoren en un 4,6 sobre 10 el producte turístic que se’ls ofereix (allotjament, oferta especialitzada, serveis públics i entorn mediambiental).

De tots els factors que componen aquesta enquesta, l’únic que satisfà les persones enquestades és el de l’allotjament, valorat en un 5,8 per cent, una valoració que l’any 2013 era del 6,5 per cent i el 2014 del 6,3.
Pel que fa a l’anomenada oferta especialitzada, els serveis públics i l’entorn mediambiental presenten uns valors globals negatius, unes xifres que any rere any empitjoren.

L’oferta especialitzada, que engloba, entre altres, els serveis de platja, l’oferta lúdica i gastronòmica o l’oferta comercial, ha estat valorada amb un 4,1 per cent, 0,1 punt per sota de la valoració que rebia l’any 2014 (4,2).
Els serveis públics (assistència sanitària, transports, informació, equipaments culturals i seguretat ciutadana) reben una valoració del 4,4 per cent, mentre que l’any 2014 era del 4,5 i del 4,6 el 2013.

Per últim la valoració que els turistes fan de l’entorn mediambiental (aigües marines, contaminació atmosfèrica, entorn urbà i paisatgístic, neteja i contaminació acústica) ha estat valorada amb només un 4,2 per cent, una xifra que l’any 2014 era del 4,4 per cent i el 2013 del 4,6 per cent.

Gairebé el 70% dels turistes que escullen Mallorca ho fan motivats pel preu

El mateix estudi de Gadeso revela que el preu ha passat a ser la primera motivació dels turistes per escollir Mallorca com a destinació per a passar les seves vacances.

Segons explica l’estudi «enguany, a causa dels efectes de la crisi socioeconòmica que estem patint, la intensitat és encara més alta i més de dos terços dels visitants afirmen que el preu és un factor fonamental a l’hora de triar destinació. Dins aquest factor hi podem incloure les facilitats de comunicació amb els principals mercats emissors i la presència a les illes de les companyies de baix cost».

El segon motiu que manifesten els visitants per venir a Mallorca (el 54,3 per cent) continua essent el sol i platja, molt per sota del factor de la diversió que només asseguren que els influencia en el 20,4 per cent dels casos.

El ‘tot inclòs’

L’estudi també inclou l’opinió que tenen els visitants de l’oferta del ‘tot inclòs’, que de mitjana l’han valorada amb un 4,7 per cent. Pel 57 per cent dels turistes Mallorca ha estat la primera destinació en la qual han optat per aquesta opció.
A la pregunta de si tornarien a contractar aquesta modalitat d’estada, un 41 per cent ha respost que sí, el 20 per cent que no i un 39 assegura que depèn de la destinació i de les característiques de l’establiment.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.