Després de conèixer la notícia d’un nou assassinat masclista, aquest divendres a Son Servera, han estat moltes les entitats, col·lectius, formacions, sindicats i institucions que han mostrat el rebuig a l’assassinat masclista i la violència masclista.
El col·lectiu Lobby de Dones ha convocat un acte de rebuig i dol demà dissabte a les 20 h, al passeig del Born de Palma, a la part de la plaça de les Tortugues. Aquest acte l’han convocat conjuntament amb “Creients i Feministes”, el Grup D’Homes per a la Igualtat i Feministes en Acció.
Des d’aquests col·lectius manifesten que «és igual si les víctimes són joves o majors, d’aquí o d’allà, riques o pobres. Totes, totes les dones poden ser víctimes de la violència prepotent i miserable del masclisme en la seva màxima expressió».
Moltes altres entitats i col·lectius també han mostrat el seu rebuig a través de les xarxes socials, com ara l’Assemblea Antipatriarcal, Arran, Endavant, entre d'altres.
El Govern anuncia que es personarà a la futura causa contra el presumpte assassí com acusació personal
El Govern de les Illes Balears ha condemnat la mort d'una dona avui al municipi de Son Servera a Mallorca, suposadament a mans de la seva parella. El Govern ha volgut manifestar «una vegada més el seu rebuig més ferm i la condemna més contundent de qualsevol acte de violència de gènere».
El Govern s'ha sumat als actes de condemna i manifest per expressar el suport a la família de la víctima que és la segona dona morta a les Illes Balears, víctima de violència de masclista.
A més, el Govern ha anunciat que es personarà a la futura causa contra el presumpte assassí com acusació personal, sempre que la família de la víctima ho consideri adient.
El Consell condemna «enèrgicament» l'assassinat masclista
El Consell de Mallorca també ha condemnat «enèrgicament» l'assassinat masclista d'una dona a Son Servera i han participat en el minut de silenci conjunt que ha tingut lloc davant la Delegació de Govern per mostrar «el rebuig cap a aquest assassinat masclista».
Segons han expressat, des del Consell es continuarà treballant en «la línia de la conscienciació i la prevenció perquè s'acabi d'una vegada amb la violència cap a les dones».
Els partits polítics de les Illes també condemnen l’assassinat masclista
La secretària d'Igualtat del PSOE, Carmen Montón, ha condemnat aquest divendres l'assassinat masclista. En un comunicat, Montón ha traslladat el condol a la família i amistats en nom del Partit Socialista i ha reiterat «la necessitat que les forces polítiques, les institucions i la societat civil uneixin les seves forces per acabar amb la violència de gènere». «Avui han assassinat una noia que tenia tota la vida al davant i ha quedat demostrat que la violència de gènere no descansa i no entén d'edats», ha assenyalat la representant socialista.
Podem ha expressat també la «seva repulsa i duel per l'assassinat masclista de Victòria Sard al municipi de Son Servera, un fet que tristament situa les Balears al capdavant de les comunitats amb més crims per violència masclista a l'Estat». En un comunicat, han manifestat que aquesta situació evidencia un «rotund fracàs de les actuals polítiques per fer front a aquesta xacra social, que per nosaltres ja no pot esperar per a convertir-se en una qüestió d'Estat».
Representants de les diferents institucions de MÉS per Mallorca han assistit avui al minut de silenci amb motiu de la condemna del darrer cas d’assasinat per violència masclista, convocat davant de la Delegació de Govern. Els econacionalistes han explicat que una setmana despres de l’assassinat de la primera dona a les Illes Balears per violència masclista, que va tenir lloc el dia 23 de gener, MÉS per Mallorca va començar una campanya per xarxes, Twitter i Facebook a la qual els homes de MÉS mostraven el seu rebuig al masclisme de forma diària.
El PI ha expressat aquest divendres «la seva condemna més absoluta» a l'assassinat d'una jove a mans de la seva parella, ocorregut aquest divendres a Son Servera. La formació ha volgut transmetre en un comunicat el seu més sentit condol als familiars i amics de la víctima, així com als veïns del municipi.
Per altra banda, Ciutadans Balears també ha mostrat aquest divendres la seva «més enèrgica repulsa i condemna» davant l'homicidi que ha tingut lloc a Son Servera. En un comunicat, Ciutadans Balears ha expressat la seva repulsa «davant de qualsevol forma de violència de gènere» i ha destacat solidaritat amb les víctimes.
CCOO condemna l'assassinat a Son Servera i reclama un pacte d'Estat contra la violència masclista
La secretària de Política Social i Igualtat de CCOO de Balears, Eva Cerdeiriña, ha expressat aquest divendres la seva condemna a l'assassinat d'una jove per part de la seva parella a Son Servera, pel que ha reclamat un pacte d'Estat contra la violència masclista.
«L'escalada de víctimes mortals en l'àmbit de la parella és una xacra insuportable que enguany pren una inacceptable deriva atès el nombre de casos que s'han produït des de l'inici de l'any», ha apuntat Cerdeiriña en un comunicat.
Cerdeiriña ha reclamat «augmentar els esforços per lluitar contra la violència masclista», pel que ha reivindicat un pacte d'Estat entre totes les forces polítiques i les organitzacions socials, especialment el moviment feminista ", cosa que «ha de ser una prioritat que no pot esperar a la formació del nou Govern».