El glosador Mateu Matas 'Xurí' serà el cap de llista de la candidatura Sobirania per a les Illes (SI), que s'ha presentat aquest dimecres a Can Alcover, a Palma.
Segons 'Xurí', pretenen canviar la dinàmica de «parlar aquí i callar a Madrid», per una nova fórmula: «Escoltar aquí i parlar a Madrid». El glosador ha assegurat que volen fer sentir «la veu dels homes i dones de les Balears».
'Xurí' ha fet un discurs en positiu, però ha reconegut que ell «sempre havia estat un votant de MÉS i que, ara -després de la decisió de la formació de presentar-se amb Podemos-, se sentia «orfe». El margalidà ha dit que cal «mirar al futur i continuar amb la tasca de 40 anys de lluita per a una veu pròpia». Poc abans de la roda de premsa de presentació havia assegurat, emocionat: «ja hem començat a guanyar».
L'equip coordinador de la candidatura ha emprat els cinc dits de la mà per fer el visual el missatge que, de les cinc candidatures principals que es presenten a les Balears, «quatre són 'Madrid' i només una -Sobirania per a les Illes- no és d'àmbit estatal».
Josep de Luís, candidat al Senat
En la candidatura que concorrerà a les eleccions vinents espanyoles del 26 de juny, l'advocat inquer Josep de Luis liderarà les llistes al Senat.
L'equip coordinador ha explicat que «per qüestions estratègiques», a Menorca no es presenten al Senat.
Ara per ara, no s'ha presentat la resta de la llista, que es donarà a conèixer en un futur pròxim.
'Xurí': «Ja hem començat a guanyar»
Sobirania per a les Illes es presenta com a l'única candidatura no estatal de les Balears

Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).