Setmanari d'informació local - 139 anys

Els dietistes de les Balears denuncien l’«elevat instrusisme» en la seva professió

6226
Els dietistes de Balears denuncien l’«elevat instrusisme» en la seva professió. | Arxiu

El Consell General de Dietistes-Nutricionistes i el Col·legi Oficial de Balears han denunciat aquesta setmana, amb motiu del Dia Mundial del Dietista-Nutricionista que se celebra el proper 24 de novembre, «l'elevat intrusisme que es dóna en la professió».

Els dietistes han destacat que la falta de dietistes-nutricionista en el Servei de Salut de Balears (IbSalut) ocasiona «un greu problema d'intrusisme professional en la societat», doncs els ciutadans «no tenen referències» del dietista-nutricionista en l'Atenció Primària.

Llista a Internet

Segons assenyalen, si es cerca a Internet a un professional per a un tractament dietètic, dels 100 primers de la llista, «només 23 són dietista-nutricionista", professionals que segons la Llei d'ordenació de les professions sanitàries «han de ser els que s'encarreguin de la nutrició, l'alimentació i la dietètica».

A les Balears, el Col·legi Oficial desenvoluparà activitats al llarg de la setmana per posar en valor la necessitat de recuperar la dieta mediterrània, així com per donar a conèixer la figura del dietista-nutricionista a la població de les Balears. L'acte central se celebrarà a Palma al Centre Cultural Sa Nostra el dia 23 a les 18.00 hores.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.