Setmanari d'informació local - 138 anys

Directora i empleada del banc de Santander maltracten i insulten una clienta per parlar català

17853

Nou cas de maltractament per raó de llengua a Mallorca. En aquest cas es va produir a l'oficina número 5755 del Banc de Santander, situada al carrer General Riera de Palma.

El passat dimarts, 30 de gener a les 8.30, M.I.C., clienta del banc, va telefonar a l'oficina amb la intenció de demanar si ja podien disposar d'uns doblers corresponents a la venda d'uns valors. L'empleada que li va agafar el telèfon, en escoltar-la, li respongué: «¡En castellano!». Aleshores, la clienta li va demanar educadament, si a l'oficina hi havia algú que la pogués atendre en català, l'empleada sense voler atendre a més raons ni explicacions, li va penjar el telèfon.

M.I.C. va tornar a telefonar «per verificar que la reacció de l'empleada no havia estat fruit d'un malentès». La clienta tornà a formular la qüestió, i l'empleada, en reconèixer la seva veu, va contestar amb diversos insults i l'acusà de «mala persona». Quan la clienta demanà a l'empleada del banc de Santander que s'identificàs, aquest s'hi negà rotundament i «sense atendre a més raons, tornà a penjar el telèfon».

Al cap de mitja hora, M.I.C. es presentà a l'oficina amb la intenció d'informar la directora sobre el succés i exigir que l'empleada es disculpàs. La directora de l'oficina, en una conversa que es desenvolupà amb diversos testimonis, no volgué acceptar la denúncia de la clienta i donà suport a l'empleada, que una vegada més, es negà a disculpar-se.

M.I.C., clienta des de fa molts anys de l'entitat bancària, ha presentat una reclamació pel maltractament patit.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.