Setmanari d'informació local - 138 anys

L’STEI considera «inacceptable» tractar les Forces Armades, Seguretat i Defensa d’Espanya a les escoles

18149

El Govern espanyol posarà a la disposició de la comunitat educativa una sèrie de documents amb l'objectiu que els alumnes siguin instruïts en els valors de les Forces Armades, la seguretat i la pau i el significat dels símbols nacionals com l'himne, la bandera i l'escut d'Espanya. La ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, va signar aquesta setmana un conveni amb l'organització de centres d'ensenyament privats per portar a les aules la cultura de defensa i que els alumnes tenguin coneixement directe de la labor dels Exèrcits i l'Armada.

Aquest acord és hereu d'un ja subscrit al desembre de 2015 amb el Ministeri d'Educació perquè els estudiants de Primària i Secundària es familiaritzessin amb els temes relacionats amb la pau, la seguretat i la defensa. L'objectiu és incloure’l dins dels continguts curriculars de les assignatures de 'Valors Socials i Cívics' i 'Valors Ètics'.

S’hi tracten qüestions tals com la missió que la Constitució encomana a les Forces Armades, que «asseguren la convivència en pau dels espanyols i amb els altres pobles», o la importància de la defensa com a «servei essencial» que presta l'Estat als ciutadans a través dels militars. També tenen l'objectiu que els alumnes coneguin la labor de soldats i mariners, el seu treball en equip, la valoració de l'esforç individual i col·lectiu, l'assumpció de responsabilitats «per mantenir la disciplina i aconseguir resultats» o el respecte a les ordres del superior. En aquest marc, una altra de les matèries serà la relativa a la seguretat com a condició per al benestar i progrés dels països, subratllant la relació entre conflicte armat i subdesenvolupament i el paper de les Forces Armades com a garants de la pau.

STEI Intersindical ho qualifica d’«inacceptable»

Des del Sindicat de treballadors i treballadores Intersindical de les Illes Balears entenen «que la finalitat de l’educació en general, i de l’assignatura de Valors Socials i Cívics en particular, és, entre d’altres, la de transmetre i generar una convivència en la societat, des del respecte als demés, el foment del sentit crític i la creativitat, l’ensenyament de la resolució de conflictes, la valoració de la individualitat de cada persona per a sumar-la al conjunt i crear entre totes i tots alguna cosa per aportar al col·lectiu». És per aquest mateix motiu que  el sindicat «ni entén ni molt manco comparteix que a l’assignatura de Valors Socials i Cívics hi hagi continguts sobre les Forces Armades i sobre la Seguretat i la Defensa d’Espanya; ja que rebutja que la defensa d’un país depengui únicament de l’existència d’un exèrcit i no de l’acompliment dels Drets Humans, al mateix temps que es qüestiona seriosament que la seguretat d’un país passi per aixecar tanques i murs, en lloc de tendir ponts». A més, l’STEI Intersindical creu fermament que «la noció de ciutadà abasta un territori molt més ample que aquell delimitat per fronteres o símbols identificadors i expressa la seva inquietud per l’interès particular que puguin tenir aquests continguts, més pensats com a propaganda i interessos polítics partidistes de darrera hora que en el bé de l’alumnat».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.