Setmanari d'informació local - 138 anys

Es queixa que no l'entenen en català i Ib-Salut li contesta: «La professional va ser molt amable al dirigir-se a vostè en castellà»

21479

Nou cas de discriminació per raó de llengua a les dependències de la Sanitat pública, agreujat aquesta vegada per una resposta per part de l'Ib-Salut que ratlla l'intent d'humiliació del pacient denunciant.

El pacient va denunciar, fa gairebé un any, que havia hagut d'anar a un centre d'atenció sanitària i que no l'havien entès. Gairebé un any després, l'Ib-Salut mitjançant una carta signada per la subdirectora mèdica del sector de Ponent, Maite Corredor Ibáñez i pel director gerent d'Atenció Primària, Miquel Caldentey Tous, li respon que «la professional a la que fa referència, va ser molt amable al dirigir-se a vostè en castellà».

La resposta comença amb una introducció on es reconeix que el pacient té dret a emprar la llengua catalana, però que l'administració pot dirigir-se a ell en qualsevol de les dues llengües oficials.

També li responen que té dret a ser atès en una llengua oficial i que això és el que va passar, perquè vaig ser atès en castellà, obviant que la queixa no és pel fet de ser atès en castellà sinó per no ser entès en català.

Per acabar-ho de rematar, els responsables de l'Ib-Salut escriuen: «Entenem que, efectivament, vostè té dret a ser atès en una de les llengües oficials d'aquesta Comunitat, com així va ser; però d'altra banda, també és cert que sent les dues llengües, el català i el castellà són oficials en la Comunitat de les Illes Balears, considerem que la professional a la que fa referència, va ser molt amable al dirigir-se a vostè en castellà, l'única cosa que pretenia era entendre el que vostè necessitava per així poder oferir el millor servei».

El pacient denunciat considera la resposta «inadmissible i força surrealista» ja que és «corporativista, que només defensa el seu personal; que no contempla o es desentén del meu dret a ser entès en català; i que em tracta directament de beneit, perquè evita respondre al bessó de la queixa».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.