Setmanari d'informació local - 138 anys

Noguera: «No volem per a Palma un nou episodi com el de l'autopista Llucmajor-Campos»

30825

El batle en funcions de Palma, Antoni Noguera, ha sostengut aquest divendres que «no vol per a Palma un nou episodi com el de l'autopista Llucmajor-Campos» i, en aquest sentit, ha reiterat que és «necessari revisar i pacificar» el tram 1 del segon cinturó.

En una publicació en el seu mur de Facebook, el dirigent MÉS a Palma ha assenyalat que el projecte planteja elevar el cinturó en un tram de gairebé un quilòmetre creant un terraplè elevat de fins a 9 metres d'altura sobre el terreny actual i que, «com és fàcil d'entendre», al seu judici, «suposarà una barrera amb un impacte territorial i paisatgístic molt important».

«És com si el segon tram de la Via de Cintura entre la carretera de Valldemossa i Son Dureta s'hagués fet elevat de la mateixa manera en què es va fer el primer, entre l'estadi del Balears i la Carretera de Sóller. No és difícil imaginar la greu repercussió paisatgística i funcional que això suposaria per a la relació de Palma amb el territori de la zona de Ponent que ho envolta», ha argumentat.

D'altra banda, en referència a la distribució del trànsit local (el que ha d'anar des de l'autopista fins al Coll d'en Rabassa, el Fan Mallorca, l'EMT, Mercapalma o altres establiments de l'entorn) Noguera ha criticat que el projecte planteja «tota una sèrie de rotondes, fins a nou, que el converteixen en una solució molt complicada i que, segurament, farà fins i tot difícil l'orientació per als usuaris amb cotxe privat».

A més, ha afegit que presenta «molts inconvenients quant als possibles desplaçaments no motoritzats, ja que un ciclista que vulgui anar, per exemple, des del Coll de'n Rabassa fins a Mercapalma, l'EMT o el Fan, haurà de travessar fins a nou passos de vianants, coincidint amb diferents entrades o sortides a les rotondes plantejades, i dos passos d'uns vint metres per sota la via».

En aquest sentit, ha sostengut que, a certes hores, és «perillós», i, durant el dia, «quan es construeixi el nou Institut de Son Ferriol no serà viable que els alumnes del Coll d'en Rabassa vagin a peu o amb bicicleta, malgrat estar a tan sols 2 quilòmetres de distància».

«Clarament, els redactors han pensat únicament en els recorreguts dels cotxes, i han volgut afegir després un vial ciclopeatonal de forma absolutament forçada, que no només es gairebé inviable per a vianants i ciclistes, sinó que també dificultaria les sortides i entrades de cotxes en el cas que el trànsit no motoritzat fos una mica més que residual», ha conclòs.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.