Setmanari d'informació local - 138 anys

Els Antiautopista consideren que la retirada del Pla de Carreteres ha de ser un «acord clau» del Consell

31169

La Plataforma Antiautopista ha considerat aquest dimecres que la retirada del Pla de Carreteres hauria de ser un dels «acords clau» en el Consell de Mallorca, han explicat.

«Ja que els programes electorals dels tres partits que ara negocien per a reeditar el pacte apuntaven en una mateixa direcció quant a mobilitat i no apareixia l'execució de noves carreteres. Aquest hauria de ser un punt clau en comptes d'una trava en els acords», han explicat, en aquest sentit.

En aquesta mateixa línia, han apuntat que en el programa del PSIB es llegia, per exemple, que «el tren, el metre i el tramvia seran els grans aquests vertebradors de Mallorca», i per això redactarien en aquesta legislatura el projecte de tren a Alcúdia i Llevant, activarien més freqüències de tren i servei nocturn durant tot l'any.

Segons han afegit, les carreteres només apareixien en el programa electoral del PSIB en referència al transport públic, «no parlaven en cap moment de construcció de noves carreteres ni tan sols de manteniment de la xarxa ja existent».

En el de MÉS per Mallorca, per part seva, apareixia entre les propostes la «modificació del Pla Director de Carretera que elimina més de quinze projectes viaris innecessaris» per a reforçar i ampliar la xarxa ferroviària i ampliar-la també a Alcúdia i Llevant mitjançant la reclamació d'un «conveni ferroviari digne i suficient que restitueixi com a mínim l'import deixat d'abonar per part de l'Estat».

Per part seva, Unides Podem, en el seu programa també apostava per una «ampliació de la xarxa ferroviària i reclamar en l'Estat una inversió equitativa respecte a les altres comunitats per a la xarxa ferroviària» que permetés ampliar la xarxa fins a Alcúdia i Felanitx.

«A més, durant legislatura que els nostres polítics s'han cansat de repetir que el desdoblament Llucmajor-Campos seria l'última gran macroinfraestructura que es faria en matèria de carreteres, suposadament en un intent de justificar-la», han criticat.

Amb tot, entenen que, una vegada passades les eleccions, durant les negociacions per a reeditar el pacte d'esquerres, MÉS per Mallorca hagi demanat la supressió de projectes de grans carreteres i que Unides Podem l'hagi acceptat des d'un primer moment.

No obstant això, no entenen que PSIB, «el programa del qual apostava pel ferrocarril com uns dels eixos principals i no preveia res en matèria de carreteres que no estàs lligat al transport públic, posés com a excusa ara i no durant la campanya electoral que ho havia de negociar amb el Ministeri de Foment».

Des de la plataforma han considerat que, si realment es volen eliminar nous projectes viaris com els desdoblaments d'Andratx, el de Manacor a Sant Llorenç, el de Cala Blava o el del polígon de Son Bugadelles a Calvià, «fa falta la retirada del més que obsolet Pla de Carreteres de 2009 i supeditar la nova planificació d'infrastructures de carreteres a un plantejament integral de mobilitat a l'illa».

Amb tot, des de la Plataforma exigeixen que «es mantenguin» les propostes dels programes electorals i que la retirada del pla de carreteres sigui «un acord clau» per al Consell.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.