El Sindicat de Periodistes de les Balears (SPIB) ha mostrat aquest dimecres el seu suport als periodistes d'Europa Press i Diario de Mallorca, Blanca Pou i Kiko Mestre, respectivament, en l'inici del judici, que tendrà lloc aquest dijous, contra el jutge Miguel Florit pel 'cas Mòbils'.
El sindicat ha precisat que ja varen condemnar els fets quan varen ocórrer «per tractar-se d'un atac insòlit contra el dret a la informació blindat en l'article 20 de la Constitució». El SPIB ha recordat també que el dret al secret professional periodístic, a la intimitat i al secret en les comunicacions és «inherent a la labor periodística i essencial per al correcte funcionament» de la democràcia.
«Lamentam que la Fiscalia Anticorrupció emparés la requisa dels mòbils i, juntament amb el jutge, donés carta lliure a la policia per a registrar les redaccions de Diario de Mallorca i Europa Press», han expressat. El 2018, Florit va ordenar rastrejar les telefonades i posicionaments dels mòbils d'aquests dos periodistes i d'un altre company de l'agència Efe, que cobrien la presumpta trama de corrupció del 'cas Cursach', i al desembre va autoritzar la confiscació dels mòbils i ordinadors de Pou i Mestre.
El Sindicat de Periodistes mostra el seu suport als periodistes pel 'cas Mòbils'

Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de elsoller.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» elsoller.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).