Setmanari d'informació local - 138 anys

MÉS presenta una campanya per a «construir el full de ruta de les Balears per als pròxims 15 anys»

38591

El coordinador de MÉS per Mallorca, Antoni Noguera, ha presentat una campanya per a «repensar el futur de les Balears» i dissenyar el full de ruta del partit davant la crisi generada pel coronavirus.

En una roda de premsa telemàtica, Noguera ha explicat que es tracta d'una campanya «d'intel·ligència col·lectiva» per a realitzar propostes polítiques que donin resposta als problemes de l'arxipèlag. D'acord amb el coordinador ecosobiranista, «Balears té una gran dependència amb el sector serveis amb la particularitat de la insularitat i un maltractament històric per part de l'Estat espanyol amb relació al règim fiscal i el finançament». En aquest context, ha explicat que la campanya cerca donar resposta a aquestes demandes.

Precisament, Noguera ha recordat que «els pressupostos de l'Estat estan congelats i hi havia uns compromisos amb el Règim Especial de les Balears (REB) que ara serà més important que mai». De fet, «aquesta crisi afecta de manera especial el nostre model econòmic», ha indicat. Per això, es faran propostes a través del Senat, del Parlament i del Congrés dels Diputats perquè aquestes es materialitzin. En aquest sentit, ha assegurat que «totes les queixes de la presidenta Armengol cauen en un sac buit» i que «està bé que fem aquesta tasca reivindicativa, però no sols toca la queixa també toquen els fets».

Pel que fa a la campanya, els membres de l'executiva Ruth Mateu i Toni Trobat han explicat que es tracta d'una campanya per a «interactuar amb tots els actors socials i econòmics». Trobat ha indicat que té una triple direcció que és aconseguir que les Balears tenguin «una societat justa amb un model econòmic al servei de les classes populars, ecològicament sostenible i sobirana i autosuficient connectada amb el món i amb vocació internacionalista».

Durant les pròximes setmanes es llançaran mesures concretes per als pròxims 15 anys com ara «eliminar la concertació del sistema de salut per a anar a un sistema de salut pública absolutament hegemònic» o «impulsar per decret que les empreses hagin d'incentivar de forma obligada el consum de producte propi i de proximitat».

Per part seva, Ruth Mateu ha insistit en la necessitat de «donar respostes clares i ràpides», però sense deixar de costat la participació. En aquest sentit, ha assenyalat que la campanya està dividida en quatre fases amb una primera dirigida a la societat civil de Mallorca, a la societat organitzada i als agents productius.

Mateu ha assenyalat que durant aquestes setmanes s'està treballant amb «les formacions germanes» de MÉS en les altres illes i que es realitzaran taules rodones amb diferents sectors per a cercar respostes. Aquest pròxim dimecres tendrà lloc una primera reunió sobre cultura. D'altra banda, del maig a l'octubre, en la segona fase de la campanya, es recollirà tota la informació obtenguda en aquesta primera part i es començarà amb taules rodones presencials -si això és possible- i amb una altra campanya d'assemblees obreres via en línia o de manera presencial, així com amb una segona línia de propostes. Així mateix, la tercera fase tendrà lloc d'octubre a desembre quan la formació tenia previstes unes jornades de reflexió i que ara se centraran en la crisi sanitària i econòmica i les seves conseqüències. Finalment, la quarta fase es durà a terme el gener de 2021 amb el desenvolupament de les propostes en les diferents institucions i l'estratègia prevista com a partit.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.