Setmanari d'informació local - 138 anys

L'Ajuntament de Palma es prepara per passar a la Fase 3

Les escoletes començaran a obrir de manera esglaonada. S'amplia l'ús de les instal·lacions de l'IME i l'atenció al públic de serveis municipals com les OAC, Consum, PalmaActiva o el Servei d'Atenció Integral a les Víctimes de Violència de Gènere

L'Ajuntament de Palma treballa per enllestir les seves instal·lacions i els diferents serveis municipals per tal de readaptar-los per a la seva reobertura, seguint les indicacions de seguretat que estableix el Govern per a la Fase 3. A l'espera de la seva publicació al Butlletí Oficial de l'Estat, la previsió és que la reobertura es produeixi el pròxim dia 8 de juny a tots aquells territoris que el Ministeri de Sanitat determini.

A la seva intervenció el batle de Palma, José Hila, ha subratllat que «a la Fase 3 llançarem dues campanyes per promocionar Palma com a destinació turística: una de comarketing –que s'engegarà a partir de dia 15 de juny- i una altra centrada en el mercat nacional. L'objectiu del consistori és que venguin turistes, volem que la gent torni a fer feina. Som conscients que la temporada serà complexa, per això treballem per impulsar Palma com a destinació turística.»

El batle ha incidit en què es continuaran reobrint serveis i activitats municipals importants per a la ciutadania. Hila, a més, ha lloat el comportament de la ciutadania en l'ús de les platges «ara fa 15 dies que demanàrem seny i que es respectessin les normes en vigor, a l'hora que reforçàvem la informació i la vigilància a les platges. S'ha fet de forma majoritària, un fet que ens demostra que encertàrem»

Juntament amb el batle de Palma, també han explicat els detalls de les diferents àrees els regidors de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Sonia Vivas; d’Edicació i Política Lingüística, Llorenç Carrió i Esports, Francisco Ducrós.

Escoletes: El Patronat Municipal d'Escoles d'Infants reobrirà de manera esglaonada els seus centres a partir del pròxim 15 de juny i fins a final d'estiu. S'ha optat per organitzar el servei entorn de unitats de convivència estable amb grups tancats i amb referents educatius permanents. El que marca la ràtio del grup serà l'espai disponible tenint en compte als quatre metres quadrats per infant. Ateses les instruccions de la Conselleria de Salut i la d'Educació, s'aplicaran els protocols sanitaris i ràtios màximes establerts en els annexos de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 25 de maig de 2020. S'han establert tres torns horaris.

IME: S'amplia el nombre de nedadors que podran nedar a la vegada a dos per carril. D'aquesta manera es duplica l'oferta de carrils / hores actual. Es permetran també reserves de famílies (adult acompanyat de fins a dos menors de 14 anys). Es podran fer servir els vestidors i les dutxes d'alguns centres (les taquilles seguiran sense poder utilitzar-se). Els clubs practicants d'esports col·lectius podran fer reserves i s'amplia l'aforament del velòdrom, de les pistes de tenis (partides de dobles) i s'obre la pista exterior de Son Moix a reserves d'esports col·lectius (principalment, bàsquet).

Participació Ciutadana: Es començaran a preparar els Casals de Barri de gestió indirecta per a la programació d'activitats infantils i familiars durant el mes de juliol, sempre que es puguin garantir les mesures de seguretat i aforament. Es començarà a preparar el protocol per a la realització de les festes d'estiu organitzades per les Associacions de Veïnats.

Oficines d'Atenció a la Ciutadania: L'OAC de s'Arenal es reobrirà a partir del 15 de juny per a tràmits de padró amb cita prèvia. Es reforçarà l'atenció amb la incorporació de quatre treballadors més. Així, estaran obertes les OAC de Cort, Avingudes, Sant Ferran, Son Ferriol i Sant Agustí per a tots els tràmits. Per als de padró serà necessari demanar cita prèvia. Pel que fa a les OAC de Son Moix i s'Arenal únicament estaran obertes per a tràmits de padró amb cita prèvia. La cita prèvia es pot sol·licitar al 010 o a la web palma.cat.

Benestar Social: s'inicia la intervenció dels serveis socioeducatius i es recupera el servei dels centres de dia i dels casals d'autonomia amb les mesures de seguretat marcades. Continua el procés de reallotjament del servei d'acollida urgent per a persones sense sostre que actualment es troben a Son Moix.

Mobilitat: l'Empresa Municipal de Transports (EMT) reforça el servei en els corredors i eixos més densament poblats, on oscil·larà entre el 95 i el 100 per cent. Es reforçaran especialment les hores amb més demanda.

Turisme: les Oficines d'Informació Turística obriran al públic entre el 8 i el 15 de juny, en funció de la mobilitat que permeti l'arribada de turistes. Recordem que actualment hi ha tres oficines: Platja de Palma, plaça d'Espanya i Carrer Almudaina. Es posaran en marxa campanyes de comarketing a partir del 15 de juny i una altra campanya amb el mercat nacional.

Funció Pública: Continua amb la incorporació progressiva del personal garantint en tot moment la distància mínima entre les persones treballadores. Amb tot, però, se segueix prioritzant el teletreball.

Joventut: Es reactiven l'atenció presencial dels serveis de Joventut: Palmajove –a partir de dilluns 8 de juny-, Espais Joves i Dinamo -ambdós a partir del 15 de juny-.

Serveis d'Atenció Integral a Víctimes de Violència de Gènere: Es preveu la incorporació presencial dels treballadors/es a partir del 15 de juny. S'han habilitat espais específics per a la realització d'entrevistes d'acord amb els principis de prevenció d'higiene i distanciament social.

PalmaActiva: Es reactiva l'atenció al públic presencial amb cita prèvia a les àrees d'ocupació, promoció econòmica i comerç. El centre de formació també obrirà l'atenció al públic i les aules formatives.

Mercats: Es permetrà l'inici d'activitat per als negocis de restauració situats a l'interior dels mercats municipals permanents. Pel que fa a les seccions no alimentàries dels mercats es continua fent feina per a la seva reestructuració: el 6 de juny es reprendrà el mercat temporal de Son Ferriol, el 17 de juny ho farà la secció no alimentària de mercat exterior de Pere Garau i posteriorment es preveu la reobertura progressiva de Meravelles i els mercats artesanals.

Noces: s'amplia l'aforament de les noces fins al 50 per cent de la capacitat de la Sala de Plens, és a dir, fins a 42 persones, inclosos els nuvis, que hauran de seguir els protocols de distància física i de seguretat. A la fase II era del 30 per cent amb un màxim de 25 persones.

Consum: reobertura de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor. Horari: de 8,30 a 14 hores. S'ha de demanar cita prèvia als telèfons 971 72 46 50/971 71 27 48.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.