Setmanari d'informació local - 138 anys

Ara Mallorca proposa mesures per aconseguir una vida urbana «més agradable i sostenible»

L'entitat Ara Mallorca ha demanat als poders públics que aprofitin la situació generada per la pandèmia i el confinament per a fer «passos valents» cap a espais urbans pensats per a les persones i una mobilitat dissenyada per a lluites contra el canvi climàtic i per un major benestar col·lectiu.

Ara Mallorca ha proposat a ciutats com Palma, Inca o Manacor «mesures valentes» en favor del vianant, de la bicicleta o del patinet, fer una vida urbana més agradable i sostenible. Per a l'entitat, s'ha demostrat que, amb petites actuacions d'urbanisme tàctic, es poden aconseguir «grans canvis» en la vida urbana.

En concret, l'entitat reclama que els vianants siguin els protagonistes i els qui dominin l'espai urbà. Per a Ara Mallorca, «no pot ser que la gran majoria de metres quadrats dels carrers siguin per a vehicles privats». Segons han explicat, a Palma hi ha carrers on es dediquen cinc carrils al vehicle privat (tres de circulació i dues d'aparcament) mentre les voreres són estretes. A més d'això, en alguns carrers el carril bici va sobre la vorera.

Ara Mallorca vol que no hi hagi cap carrer de Palma amb més de dos carrils per al vehicle privat i que, a través de l'urbanisme tàctic, es reconfigurin les voreres. Per a l'entitat, és «imprescindible» que les bicicletes i els patinets tenguin el seu espai segregat de la calçada, on hi ha més espai, i no sobre les voreres, on és perillós.

Han demanat que tots els carrers de més d'un carril per sentit tenguin carril bici i que tots els carrers d'un carril per sentit siguin ciclocarrers o que s'instal·li el carril bici en el d'aparcament. Per a Ara Mallorca, fa falta també que en vies amples hi hagi sempre un carril bus i que, sempre que sigui possible, estigui segregat amb elements rígids.

Per a l'entitat, les limitacions de velocitat als vehicles privats són una mesura «interessant» però lamenten que no suposi una reducció del nombre de vehicles i que, en alguns casos, pugui saturar més. De res serveix, han explicat, tenir zones 30 si hi ha quatre o cinc carrils per a cotxes. Ara Mallorca sosté que fan falta mesures per a «dificultar l'entrada» del vehicle privat a tota l'àrea urbana, especialment la que està situada dins de les rondes.

També han demanat que s'estudiïn noves zones ACIRE per a tenir barris tranquils, carrils VAO, conversions en zona de vianants o zonificacions amb número màxim d'entrada de vehicles. Finalment, Ara Mallorca ha recalcat que són necessaris aparcaments dissuasius connectats de manera ràpida i efectiva amb el centre.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.