Setmanari d'informació local - 138 anys

Un total de 190 carrers de Palma es mantendran per davall dels 50 km/hora

L'àrea de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de Palma ja ha definit els 190 carrers de Palma de velocitat superior a 30 km/h arran de la modificació de l'Ordenança de Circulació que transforma Palma en una Ciutat 30 i estableix els 30 km/hora com a velocitat genèrica en el 90 per cent dels carrers de la ciutat.

Segons han assenyalat, la pròxima entrada en vigor de 'Palma, Ciutat 30', prevista a mitjan octubre, ha obligat a revisar les velocitats permeses als 2.700 carrers que conformen la xarxa viària. En concret, s'ha establert que a Palma hi haurà 190 carrers on la velocitat màxima serà de 40 o de 50 km/hora.

D'acord amb la jerarquització aprovada en el PMUS de 2014 de la xarxa viària i, sobre la base de la tipologia de cada carrer les intensitats i la integració de la xarxa de transport públic, l'àrea de Mobilitat Sostenible ha decidit rebaixar la velocitat màxima permesa en 55 carrers. En concret en 52 carrers la velocitat baixa de 50 a 40 km/hora i en tres carrers de 60 i 70 km/hora a 40 i 50 km/hora.

L'entrada en vigor de 'Palma, Ciutat 30', que després de ser aprovada definitivament s'ha notificat al ple de setembre i a Delegació de Govern, es publicarà novament en el *BOIB a la fi d'octubre, detallant les normes que quedaran vigents en matèria de velocitat en el terme municipal de Palma.

Nova senyalització durant els pròxims dos mesos

Segons han apuntat 'Palma, Ciutat 30' entrarà en vigor de manera gradual. D'aquesta manera, a partir de finals d'octubre la velocitat màxima permesa serà de 30 km/hora en tots aquells carrers que no disposin de senyalització específica i, durant els pròxims dos mesos, s'adaptarà la resta de senyalització de Palma d'acord amb el nou decret de velocitat que defineix les velocitats màximes permeses en un total de 190 carrers.

Aquesta mesura farà que es rebaixi la velocitat permesa a un total de 38 quilòmetres de carrers de Palma.

El tinent d'alcalde de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, ha destacat l'aposta per un nou model de mobilitat més amable, més humana i més sostenible que suposa la transformació de Palma en una Ciutat 30.

Segons Dalmau, la mesura permet reforçar la seguretat viària i avançar cap a un nou model de mobilitat amb major protagonisme per a la bicicleta, els vehicles de mobilitat personal, els trajectes a peu i el transport públic en detriment del protagonisme del cotxe.

A més, per a vigilar el compliment s'ha iniciat en una primera fase la campanya informativa sota el lema 'Respecta, conviu, comparteix' i, a més, s'ha previst instal·lar tres nous radars de control de velocitat. Actualment a Palma hi ha sis radars situats a punts fixos amb dues càmeres i un foto-vermell.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.