El sindicat SATI i la Federació Empresarial Balear de Transports (FEBT) haurien aconseguit un preacord per desconvocar la vaga del TIB, en què es recull un augment salarial del 8,5% més de les pujades de l'IPC en quatre anys i s'hi inclouen diferents millores relatives a les vacances i els descansos.
Les dues parts haurien arribat a aquesta entesa després de les «intenses negociacions» mantingudes per l'organització sindical i les vuit empreses concessionàries del transport de viatgers a les Balears, segons ha explicat FEBT en un comunicat. L'Agrupació Empresarial del Transport Regular de Viatgers de les Balears (Aetrb) ha decidit adoptar aquesta mesura per «responsabilitat social» i «en benefici dels usuaris», tot i que reconeixen que «implicarà un increment en els costos operatius». L'acord, que les empreses han assumit sense que això afecti les quantitats estipulades per les administracions a les concessions «cerca millorar les condicions laborals».
La presidenta de l'agrupació de la FEBT, Mar Baleta, i la gerent de la federació, Petra Mut, han explicat que la rendibilitat de les companyies es veurà «afectada». Els dies de vacances es comptabilitzaran com a dies hàbils, en lloc de dies naturals, com es «feia fins ara», i es millora el nombre de dies de vacances. També s'estableixen altres millores en relació amb la jornada laboral i els períodes de descans.
«Aquest acord representa un pas important en la millora de les condicions laborals del sector, encara que les empreses reconeixen que suposa un repte econòmic. La intenció és mantenir un equilibri que permeti oferir un servei de qualitat als usuaris», han defensat finalment des de la FEBT.