Mínima amonestació. El Govern ha imposat una multa de 6.001 euros a la cantant Katy Perry pel polèmic rodatge del videoclip Lifetime l’estiu passat a les dunes protegides de l’illot de l’Espalmador, dins del Parc Natural de les Salinesd’Eivissa i Formentera.
Segons ha publicat aquest dissabte el Diario de Ibiza, la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Ambient ha sancionat la productora per gravar el videoclip «sense tenir el permís requerit i per haver intervingut en una zona en què està prohibit el pas».
L’estrella nord-americana va enregistrar el videoclip a Eivissa i Formentera, amb escenes on apareix ballant i saltant en diferents emplaçaments, com zones urbanes, una discoteca concorreguda i paratges naturals, com l’interior del sistema dunar de l’Espalmador, dins d’una zona delimitada per pals i cordes que indiquen que està prohibit el pas, on també hi hauria estat tot el seu equip de gravació.
Segons el diari eivissenc, una vegada l’administració va comunicar la sanció, la productora implicada va abonar l’import demanat. La multa fou pagada a principis d’any. Juntament amb la famosa platja de les Illetes, les dunes de l’Espalmador configuren el sistema dunar millor conservat de les Balears i tenen un «gran valor ecològic», en paraules del Govern.