L’Associació Ràdio-Taxi Ciutat ha presentat davant la Conselleria de Presidència del Govern una bateria d’al·legacions al Projecte de ‘decret pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen els serveis de taxi i arrendament de vehicles amb conductor de les Illes Balears’.
Arnau Bisquerra, president de l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat, ha registrat una sèrie d'al·legacions al decret del Govern que té per objectiu establir un reglament pel qual es regulen els serveis de taxi i arrendament de vehicles amb conductor de les Illes Balears
Les al·legacions varen ser aprovades per unanimitat a l’assemblea general ordinària del passat 31 de març de 2025 i només fan referència a «aquells aspectes que poden tenir incidència en l’activitat de l’Emissora i Aplicació gestionada» ja que, segons expliquen des de l’Emissora, «aquells aspectes referents al sector i la seva organització administrativa, així com aspectes que sobrepassen l’activitat de l’emissora, quedaran exclosos de les al·legacions, en el benentès que seran les patronals representatives les que faran les al·legacions que trobin pertinents.»
Des de l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat analitzen que «la Disposició addicional segona. Aplicació de tecnologia de posicionament per satèl·lit a l’illa de Mallorca ignora l’existència de gestions de flota existents a Mallorca i presenta la possibilitat de intervenció pública en competència directa amb projectes existents, amb l'obligació de pertinença de llicències que ja estan prestant servei sota la gestió tecnològica més avançada que la proposada.» També recorden que «l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat gestiona un recepció de cridades telefòniques les 24 hores del dia els 365 dies de l'any. Des de l'1 d'Abril de l'any 2024 és l’Emissora Unificada a Palma amb 862 llicències associades de Palma». «Donam cobertura a la petició de servei a través de l'aplicació Taxiclick, la qual compartim amb Taxi Telefono Platja de Palma i Taxi Mes Llucmajor. Des del primer de Maig de 2025 tenim integrada la flota dels municipis de la Serra Tramuntana: Esporles, Puigpunyent, Deià, Fornalutx i Bunyola. Tota la infraestructura tecnològica i el seu manteniment així com despeses de personal son finançats 100% pels nostres associats, amb l’objectiu d’oferir un servei òptim als usuaris que sol·liciten servei», destaquen.
El document aprovat per unanimitat a l'Assemblea general de l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat presentava les següents consideracions respecte a la incorporació de noves plataformes tecnològiques promocionades per les administracions públiques:
- «L’aplicació promocionada pel Govern amb fons públics entra en contradicció directa amb el projecte de Emissora Unificada a Palma. La inversió econòmica amb fons públics, entra en competència directa i discriminatòria amb aquells projectes ja existents que oferim servei a la ciutadania.
- L’urgència de la licitació va impedir de presentar propostes de gestió compartides, més eficients amb la gestió que la dualitat de prestació.
- La gestió del call–center per la recepció de cridades telefòniques és un element bàsic tant per l’atenció a l’usuari com el suport al taxista.
- La posició unànime dels associats de l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat és contrària a compartir tecnologia amb les VTC.
- El pressupost públic destinat a la implantació de tecnologies, per competir amb les existents, s’hauria de destinar a inversions directes a les gestions de flota que ja prestam aquests servei.»
Les al·legacions
L’Associació Ràdio-Taxi Ciutat ha presentat les següents al·legacions:
Esmena de substitució Disposició addicional segona
Proposen que el text que diu:
«1 Els serveis de taxi urbans i interurbans a l'illa de Mallorca s'hauran de sol·licitar i gestionar mitjançant l'aplicació tecnològica que implanti la conselleria competent en matèria de mobilitat, la qual haurà de complir les condicions establertes en l'article 41 del present decret i les següents condicions addicionals:»
digui:
«1 Els serveis de taxi urbans i interurbans a l'illa de Mallorca se podran sol·licitar i gestionar mitjançant les aplicacions, emissores, gestió de flotes existents i que estan operant complint les condicions establertes a l'article 41 del present decret i les següents condicions addicionals:»
Esmena incorporació Disposició addicional segona
Des de l’Associació Ràdio-Taxi Ciutat proposen afegir els següents punts:
«2 Les aplicacions, emissores, gestió de flotes que hagin de prestar servei en compliment d´aquest Reglament hauran de oferir recepció telefònica les 24 hores a l'usuari que sol·licita servei, així com també suport a conductor que presta servei.
3 Les aplicacions que hagin de prestar servei en compliment d'aquest Reglament han de incorporar una plataforma de pagament per garantir a l’usuari la possibilitat de abonar el servei a través de l'aplicació.
4 Les aplicacions, emissores, gestió de flotes que hagin de prestar servei en compliment d'aquest Reglament hauran de dotar taxímetre amb impressora, segons normativa.
5 Les aplicacions, emissores, gestió de flotes que hagin de prestar servei en compliment d'aquest Reglament hauran de presentar connectivitat de taxímetre a aplicació per incorporar import servei.
6 Totes les llicències adscrites a les aplicacions, emissores, gestió de flotes que prestin servei a l'illa de Mallorca han de tenir instal·lat un sistema d'emergència integrat a gestió de flotes marcant posicionament amb moviment del vehicle objecte d'incidencia.»