Els Bombers de Mallorca ja disposen plenament del nou helicòpter Milana, preparat tant per intervenir en rescats com per reforçar l’extinció d’incendis a l’illa. Un total de 40 membres del Grup de Rescat de Muntanya (GRM) han completat una formació específica que els ha permès practicar maniobres amb grua en entorns reals —cales, penya-segats—, aprendre protocols de seguretat i familiaritzar-se amb l’embarcament i desembarcament de l’aeronau. A partir d’aquesta setmana, la Milana ja compta diàriament amb dos rescatadors de guàrdia, a més dels pilots i del gruista, per garantir resposta immediata davant qualsevol emergència.
Paral·lelament, tots els parcs de bombers de Mallorca han rebut sessions bàsiques de familiarització amb l’helicòpter, impartides a l’aeròdrom de Petra i a diferents parcs de l’illa. Dos membres del cos s’han especialitzat per fer de formadors interns i les pràctiques diàries continuaran els pròxims mesos per consolidar experiència i coordinació.
«El més important és que el nostre personal ja està capacitat per utilitzar la Milana amb seguretat i eficàcia. Continuarem amb pràctiques diàries per reforçar la formació», ha assenyalat el director insular d’Emergències, Joan Fornàs.
El conseller d’Hisenda, Innovació i Funció Pública, Rafel Bosch, ha destacat que «des d’avui la Milana està operativa al 100 %. Això significa que, a més d’apagar incendis, ja pot intervenir en rescats d’alta complexitat. És una reivindicació històrica dels bombers i suposa un salt qualitatiu que millora l’eficiència i el servei públic». L’acte oficial de presentació s’ha celebrat al parc del Molí de Son Bugadelles, a Santa Ponça, amb la presència d’autoritats i bombers, que han explicat detalls de la formació i han mostrat l’aeronau en acció.