Setmanari d'informació local - 140 anys

La setena edició de Literanit avança amb molt bona acollida per part del públic

71878

La setena edició de Literanit, sota el tíol 'Illes. Centres i perifèries', avança, des del passat dilluns 22, arreu dels territoris de parla catalana. Amb la incorporació de l’Alguer i Andorra, enguany el festival ha arribat a vuit seus diferents, entre les quals s’hi troben diferents punts de les Balears, Catalunya i País Valencià, amb una programació que inclou més de mig centenar de propostes. Les primeres activitats, que han tengut protagonistes tan diversos com Safo de Lesbos, Josep Maria Llompart o la periodista Margalida Solivellas, han estat molt ben rebudes per part d’un públic que ha esdevingut ja fidel seguidor d’un esdeveniment més que consolidat a l’agenda cultural del mes de setembre.

Des d’aquest dijous, 25 de setembre, són més d’una trentena les propostes que s’han programat a localitzacions com les biblioteques de Maó, Eivissa, Es Castell, Can Sales de Palma i L’Ateneu d’Esparreguera, llibreries com Drac Màgic i Abacus, a Palma, i Món de llibres, a Manacor, i espais com el Jardí Botànic de Sóller o el Bar Mavi de Palma. A més, per primera vegada Literanit aterrarà a l’Alguer: serà amb la presentació de 'Les rutes del Diccionari Català - Valencià - Balear, itinerari de l’Alguer', que tendrà lloc aquest divendres, 26 de setembre, a la biblioteca Catalana de l’Alguer, amb la participació de Jaume Lladó, Carlos Sechi i Mauro Mulas.

L’acte central del festival serà aquest dissabte, 27 de setembre, a partir de les 19.30 h a Can Balaguer, a Palma. Conduït per l’actriu Caterina Alorda, inclourà el pregó de Literanit de 2025 a càrrec d’Aina Zuazaga, el Manifest per la lectura de Ponç Pons i l’actuació de Clara Gorrias. Tota la programació es pot consultar a la web www.literanit.cat

Literanit és un festival organitzat per la Institució Francesc de Borja Moll que compta amb el suport del Consell de Mallorca, de l’Institut d’Estudis Baleàrics (Govern de les Illes Balears) i de la Institució de les Lletres Catalanes (Generalitat de Catalunya), i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Palma, de la Universitat de les Illes Balears, de l’Arxiu del Regne de Mallorca i de la Biblioteca Pública Can Sales.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.