Una mostra més dels inconvenients de la mala connectivitat entre Illes. La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha lamentat que, a causa d'una incidència, opositors procedents d'Eivissa no han pogut realitzar aquest dissabte l'examen per a les oposicions als Cossos de Gestió, Tramitació i Auxiliar Judicial de l'Administració de Justícia.
En concret, prop de 40 opositors que havien de desplaçar-se a Palma amb el vol de les 07.00 hores s'han vist sorpresos per la cancel·lació del vol, segons ha denunciat la CSIF. Una vintena d’aquests afectats s'han quedat a terra, mentre que la resta han aconseguit plaça en vols posteriors d'altres companyies aèries. A primera hora del matí, s'han vist moments de gran tensió entre aquests aspirants, que veien que no arribaven a temps a l'hora de crida per a entrar a les aules, fixada a les 09.00 hores.
De manera immediata, la CSIF ha posat en coneixement del tribunal la incidència que s'havia produït en l'Aeroport d'Eivissa. Finalment, els afectats que han aconseguit arribar a Palma abans que s'iniciés l'examen, passades les 10.30 hores, han pogut realitzar la prova.
La CSIF ha destacat la necessitat d'habilitar tribunals en totes les Illes i ha lamentat que els opositors procedents de Menorca i Eivissa «hagin de sotmetre's a aquesta mena de tensions el mateix dia d'un examen per al qual s'han hagut de preparar durant anys». Respecte als opositors que s'han quedat a Eivissa, el sindicat ha estudiat la possibilitat d'al·legar causa de força major per a sol·licitar que se'ls permeti realitzar l'examen en una altra data.
També ha alertat que molts dels opositors que es presenten a aquest examen són funcionaris interins «i les seves retribucions són tan baixes que no poden permetre's en cap cas pagar una nit d'hotel a Mallorca per a arribar tranquils a l'examen».
En aquest sentit, el delegat del Sector Justícia de la CSIF a les Pitiüses, Juan Nieto, ha assenyalat que tot el personal del Jutjat d'Instrucció que aquest dissabte està de guàrdia a Eivissa «és personal interí i havia d'assistir a les proves d’aquest dissabte a Mallorca. El jutjat ha hagut de reforçar-se amb personal fins i tot procedent d'altres jurisdiccions per a poder cobrir la guàrdia».
Un total de 1.324 persones estaven convocades a Mallorca. En aquesta convocatòria, s'ofereixen un total de 2.312 places en l'àmbit estatal, una xifra que per al sindicat és «absolutament insuficient i no podrà cobrir les pèrdues d'efectiusacumulades en els últims anys». «La situació és especialment greu a les Balears, on el percentatge d'interinitat aconsegueix el 50% de la plantilla», ha conclòs.