A partir d'aquest 1r d'octubre, els usuaris que actualment només disposen de la Targeta Ciutadana i no siguin titulars de la Targeta Intermodal podran sol·licitar la nova Targeta Única, que permetrà viatjar per tota la xarxa de transport públic de Mallorca: tren, metro, autobusos interurbans (TIB) i busos urbans de Palma (EMT).
La Targeta Única pot ser sol·licitada en un total de 12 punts habilitats, entre els quals destaquen les oficines d'Atenció al Client de l'EMT, l'Estació Intermodal de Palma, així com les oficines TIB situades a Alcúdia, Inca i Manacor, i les oficines municipals de Calvià, Llucmajor i Marratxí.
A més, a partir del 6 d'octubre, se sumaran les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) de Cort (plaça Santa Eulàlia), Sant Ferran (Av. Sant Ferran, 42), s’Arenal (Av. Amèrica, 11) i la seu de PalmaActiva (carrer del Socors, 22).
És important recordar que, en les oficines de l'EMT Palma, PalmaActiva i les OAC habilitades, només es tramitarà la primera emissió de la targeta, no renovacions ni duplicats.
Els usuaris que ja posseeixen la Targeta Intermodal no hauran de realitzar cap tràmit, ja que aquesta targeta continuarà sent vàlida i operativa, i funcionarà igual que la nova Targeta Única.
La Targeta Ciutadana deixarà de ser vàlida com a títol de transport a la fi de març de 2026, encara que continuarà sent vàlida per a altres usos, com l'obtenció de certificats de residència per a viatges i l'obertura de contenidors marrons de matèria orgànica.
Cita prèvia
Per a garantir un servei adequat i ordenat, la sol·licitud requereix cita prèvia, i cada persona ha de sol·licitar una cita per cada targeta que desitgi obtenir.
La sol·licitud de cita prèvia es pot realitzar a través dels següents enllaços: per a la xarxa d'oficines del TIB, en la web www.tib.org/es/atencion-usuario/red-oficinas i per a les oficines de l'EMT Palma, en https://citaprevia.emtpalma.cat/?seccion=citaprevia&subseccion=solicitud
Els usuaris que desitgin sol·licitar cita en les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OACs) i PalmaActiva podran fer-ho a partir del 6 d'octubre a través del mateix enllaç del TIB.
Quant a la documentació necessària per a sol·licitar la Targeta Única, els usuaris hauran de presentar el document d'identitat vigent en original i còpia. Si el document no reflecteix residència a Mallorca, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament amb una antiguitat màxima de sis mesos. Segons el perfil sol·licitat (estudiants, famílies nombroses, persones amb discapacitat, etc.), serà necessari presentar la documentació acreditativa corresponent.
Els menors d'entre 14 i 17 anys podran tramitar la seva targeta personalment, o bé fer-ho a través d'una persona autoritzada, presentant l'autorització signada pel menor i la fotocòpia del DNI del representant.
Per part seva, els menors de 14 anys han de ser representats pels seus pares o tutors legals, els qui hauran de presentar els documents necessaris, incloent-hi el llibre de família i una autorització signada.