Setmanari d'informació local - 140 anys

Prohens destaca a la World Travel Market la «transformació del model turístic» i el «posicionament cultural» de les Balears

Ha subratllat que «les dades demostren un canvi de tendència en el turisme de les Illes Balears»

72652

Aquest dimarts, la presidenta del Govern, Margalida Prohens, ha defensat en la World Travel Market de Londres l’estratègia de transformació turística centrada a presentar les Illes Balears com a destinació cultural, i a contribuir a la desestacionalització i el creixement en valor.

Prohens ha subratllat que «les dades demostren un canvi de tendència en el turisme de les Illes Balears», gràcies a l’estratègia que combina turisme, cultura i esport. Precisament, enguany el Govern ha decidit dur l’obra de Joan Miró a Londres d’una manera innovadora i oferir una nova imatge de les Illes Balears, amb l’experiència immersiva «Blauïna».

En el primer balanç de la temporada, Prohens ha destacat que, mentre es conté el creixement turístic en els mesos d’estiu —amb un augment del 0,8 % al juliol i de l’1,8 % a l’agost—, les Illes Balears creixen en temporada mitjana i baixa.

El mercat britànic també ha seguit aquesta tendència, amb 2,5 milions de visitants de gener a agost i un lleuger descens de l’1 %, que contrasta amb un augment de la programació aèria des del Regne Unit de l’1,6% a l’octubre i del 8 % durant els mesos de novembre i desembre.

«Parlam de 20.000 britànics que han deixat de venir durant els mesos de màxima afluència i de 20.000 que ara ho fan d’octubre a desembre», ha assenyalat la presidenta.

Per primera vegada des de fa anys, s’han encadenat dos mesos a la baixa de l’índex de pressió humana i les Illes Balears creixen el doble en valor que en volum, amb un increment de la despesa turística del 5,6 % davant un 2,4 % d’augment en nombre de visitants.

«Ja podem parlar d’un canvi de tendència, que ens situa en la contenció per la qual feim feina, per repartir millor els fluxos de visitants durant tot l’any, en la desestacionalització i en el creixement en valor més que en volum», ha insistit.

Les Illes Balears han presentat per primera vegada un nou estand que renova la seva imatge en la World Travel Market i dona protagonisme al mar, la gastronomia i el producte local.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.