Setmanari d'informació local - 140 anys

Caos en el servei d’ambulàncies: els treballadors es neguen a conduir els nous vehicles

73368

Un total de 82 serveis de transport programat s'han vist aquest dilluns afectats després que vuit tècnics d'ambulàncies s'hagin sumat a la negativa a conduir les noves ambulàncies que ha adquirit el Govern.

Es tracta de tècnics d'ambulàncies que disposen del permís de conduir C --el que habilita per a conduir vehicles de més de 3.500 quilos-- i que es neguen ara a posar-se al volant de les noves ambulàncies si no reben una compensació per tenir aquest permís.

Fonts de l'IbSalut, en canvi, han explicat a Europa Press que aquests treballadors ja estaven conduint ambulàncies de les mateixes característiques que les que ha adquirit recentment l'Executiu, amb millors prestacions.

Les mateixes fonts han explicat, a més, que en tractar-se d'un atur que no ha estat convocat seguint els mecanismes previstos, als treballadors que no es presentin al seu lloc de feina se'ls podrà obrir un expedient.

Cal recordar que el passat cap de setmana, uns 70 tècnics amb carnet C varen anunciar que no conduiran les noves ambulàncies adquirides per la Gestió Sanitària i assistencial de les Balears (Gsaib).

Els treballadors del servei, segons Europa Press, se senten «molt maltractats» per la gerència del Gsaib, a la qual acusen de fer «oïdes sordes» des de fa un any quan el Comitè d'Empresa va comunicar que per a conduir les noves ambulàncies seria necessari el carnet C.

Cal recordar que la Gsaib va adquirir 130 noves ambulàncies, de les quals la pràctica totalitat requereixen el permís de conduir C. A més, a unes 55 se'ls ha retirat les rampes elèctriques i se'ls ha llevat les lliteres per a poder ser conduïdes amb el carnet tipus B, de manera que queden 45 que requereixen ser conduïdes per un tècnic amb carnet C.

Són precisament uns 70 tècnics de Mallorca i Menorca que condueixen aquestes 45 ambulàncies els qui han decidit a partir d'aquest dilluns no deixar el seu carnet C a l'empresa, en sentir-se víctimes de la gestió «dictatorial» del Gsaib, que, segons han denunciat, «els obliga« a treballar en torns per a cobrir dilluns a dissabte de 06.00 a 22.00 hores, i sense cobrar plusos de nocturnitat ni de treball per torns, que sí que cobren els tècnics amb permís de conduir tipus A i tipus B, ja que no se'ls permet fer canvis fora del seu grup.

A més, han afegit, sentir-se víctimes de la càrrega de treball que suposa ser els únics que poden conduir ambulàncies amb rampes elèctriques i lliteres.

Els treballadors reclamen a l'empresa que els aboni el que els va costar treure's el carnet C, perquè en cas contrari no tornaran a prestar a l'empresa el títol en qüestió perquè, han apuntat, no és una obligació ni es pot exigir als empleats del transport sanitari no urgent (TSNU).

A més, han exigit que arrencada un únic torn rotatiu i equitatiu per a cada illa, tal com es va comprometre l'empresa amb el Comitè en aplicació de l'article 41, reconegut en l'Estatut dels Treballadors, i que ha de ser negociat amb la part social, en una negociació en el Tribunal d'Arbitratge i Mediació (Tamib).

També, han sol·licitat a la gerència del Gsaib que els pagui un plus per conduir vehicles pesants, com es paga en altres empreses públiques del territori nacional, han recordat els treballadors, subratllant que, per tant, no estan demanant gens extraordinari.

Aquestes peticions varen ser traslladades al gerent de la Gsaib en una reunió mantinguda el 9 de desembre, en la qual se'ls va oferir entre altres coses, «una cosa irrisòria», com que assumirien el pagament dels 100 euros que costa la renovació, cada cinc anys, del carnet C.

A més, els treballadors diuen haver estat advertits que en cas de negar-se a portar ambulàncies per a les quals fa falta el carnet C «es podria ser suspès de sou i de feina, fins i tot ser acomiadat».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.