Una vintena de mariners de la US Navy, part de la tripulació del creuer llança-míssils «USS Monterey» que aquests dies es troba
a la badia de Palma, van col·laborar dijous passat de forma entusiasta amb l'Ajuntament de Fornalutx en el marc de les tasques de cooperació amb els països d'acollida que du endavant l'armada dels Estats Units i que coordinen el representants diplomàtics.
El comandant del vaixell de guerra, capità James W. Kilby, acompanyat d'altres caps i de l'agent consolar dels Estats Units a Palma, Amy Christiansen, van visitar Fornalutx per veure la tasca realitzada pels mariners al casal de Can Xoroi. Allà en una jornada de feina van rascar i pintar totes les persianes de la façana de l'edifici municipal i les van deixar com noves.
El batle, Joan Albertí, va rebre els comandaments i representant diplomàtica a Can Xoroi on van visitar la tafona i el museu de teules pintades. Posteriorment van fer u recorregut pel poble acompanyats de membres de l'Ajuntament. Els mariners van gaudir també d'un dinar ofert per l'Ajuntament a base de productes locals. Abans de la visita a Fornalutx, els comandaments del USS Monterey van ser rebuts també pel batle de Sóller, Carlos Simarro i també van visitar les exposicions de la fundació Tren de l'Art a l'estació.