Segons Miquel Gual «tot i que el PSM donà suport a la cessió dels terrenys de Lepanto a Sóller 2010, perquè creiem en la necessitat d'un aparcament al Port, no s'ens ha tengut en compte a l'hora de triar la millor opció i per tant hi estarem en contra». L'empresa que ara ha de redactar el projecte d'execució que ha d'aprovar el Ple, ha presentat una proposta per fer 328 places, amb dues plantes soterrades i una aèria totalment coberta que presenta dues altures de façana i sistema d'estacionament «en rampa» la qual cosa, segons el PSM «impossibilita que la planta superior es pugui convertir en espai multiús en cas de necessitat, avantatge que sí presentava un dels altres projectes presentats».
Segons Miquel Gual «l'equip de Govern ha rebutjat la proposta més avantatjosa i menys impactant per un simple formalisme com és la no presentació d'una qualificació empresarial, un aspecte que és habitual completar després de l'adjudicació d'una obra». Els nacionalistes han remarcat que un dels projectes rebutjats (estan d'acord que el de Femosa era «inacceptable»), només sobresortia 6 metres sobre el carrer i era totalment «obert» i amb acabats de teulada que l'integraven dins l'entorn.